• ترافیک سنگین در اتوبان زنجان- قزوین و زنجان – تبریز

    سلامت نیوز: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان از ترافیک سنگین در اتوبان "زنجان – قزوین" و " زنجان – تبریز " خبر داد. به گزارش خبرگزاری میزان سرهنگ عباس مظفری ضمن تشریح وضعیت ترافیکی محور های مواصلاتی استان زنجان اظهارداشت: در آزادراه "زنجان – قزوین" و " زنجان – تبریز " شاهد ترافیک سنگین هستیم. وی با اشاره به این که تردد در محور "زنجان – میانه" و جاده ترانزیت "زنجان – قزوین" و زنجان – بیجار " پر حجم و نیمه سنگین است، اظهارداشت: از ۲۵ اسفند ۹۷ تاکنون ۲ فقره تصادف با یک فوتی در محور های مواصلاتی استان ثبت شده است. سرهنگ مظفری به رانندگان توصیه کرد: ضمن بستن کمربند ایمنی و رعایت فاصله طولی از شتاب و عجله پرهیز کنند تا شاهد وقوع تصادفات ناگوار نباشیم. رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان این که تردد خودرو در راه های مواصلاتی زنجان نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش دارد، گفت: در طرح نوروزی حضور چشمگیر و فعال کارکنان پلیس راه در معابر برون شهری جهت روان سازی ترافیک و همچنین برخورد قاطع با متخلفان به منظور کاهش حوادث رانندگی از برنامه های اصلی این پلیس است. سرهنگ مظفری عنوان کرد: در این طرح از سایر خودرو ها از جلمه ستاد فرماندهی انتظامی، خودرو های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیرو های کمکی فرماندهی انتظامی استان در قالب گشت نامحسوس استفاده می شود.

    ادامه نوشته »
  • اصول رژیم غذایی در ایام نوروز

  • پایان یک معافیت پرحاشیه سربازی

  • اعلام نظر نظام پزشکی درباره ی تعرفه های سال ۹۸

  • اصفهانی‌ها چشم‌انتظار زاینده‌رود

  • اصول رژیم غذایی در ایام نوروز

    سلامت نیوز:مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: انواع مغزها و تخمه ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند، به طوری که هر ۱۰۰ گرم آنها حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری است. به گزارش مهر، زهرا عبداللهی، در خصوص بایدها و نبایدهای تغذیه ای در تعطیلات نوروزی، افزود: با توجه به اینکه آجیل یکی از وسایل پذیرایی در ایام نوروز است، باید در مورد مصرف آن نکاتی رعایت شود. نباید در مصرف آجیل زیاده روی شود؛ چراکه انواع مغزها و تخمه ها حاوی مقادیر زیادی چربی هستند، به طوری که هر ۱۰۰ گرم آنها حاوی ۵۰۰ تا ۶۰۰ کالری است. وی با تاکید بر اینکه در صورت مصرف آجیل باید از انواع آجیل های بدون نمک و یا کم نمک استفاده شود، گفت: آجیل های شور با داشتن مقادیر زیادی نمک زمینه را برای فشارخون بالا فراهم می کنند. مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در خصوص مصرف شیرینی خاطرنشان کرد: بهتر است برای پذیرایی از میهمان، انواع شیرینی های ساده و در اندازه کوچک تهیه کنید تا میهمانان با افزایش دریافت قند و چربی اضافی مواجه نشوند، البته برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی نباید در مصرف شیرینی و شکلات زیاده روی شود. وی ادامه داد: به منظور پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در دید و بازدیدها به جای شیرینی های خامه ای و شکلاتی که اندازه برزگ دارند و حاوی مقدار زیادی کالری هستند، خودداری شود و به جای آن از انواع شیرینی خشک و ساده در اندازه کوچک استفاده شود. عبداللهی با بیان اینکه میهمانان باید توجه کنند که نیازی نیست در تمام دید و بازدیدها از شیرینی و شکلات استفاده کنند، اظهار داشت: به جای مصرف شیرینی و شکلات در دید و بازدیدهای نوروزی بهتر است از میوه استفاده شود. میوه ها علاوه بر ویتامین ها و املاح معدنی که برای حفظ سلامت بدن لازم هستند، حاوی ترکیباتی به نام آنتی اکسیدان هستند که نقش آنها در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر از جمله دیابت، بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها شناخته شده است. وی با بیان اینکه مصرف زیاد میوه هم موجب اضافه وزن و چاقی می شود، گفت: روزانه ۲ تا ۴ واحد از گروه میوه ها می توان استفاده کرد و هر واحد میوه معادل یک عدد میوه با اندازه متوسط است. عبداللهی در ادامه توضیح داد: اگر مردم در طول روز چند دید و بازدید در پیش دارند، هر بار از یکی از انواع شیرینی، شکلات، آجیل و یا میوه استفاده کنند که با اضافه دریافت انرژی دچار اضافه وزن و چاقی نشوند. وی با بیان اینکه برای صرف چای، به جای قند و شکلات از کشمش، توت خشک و یا خرما در حد کم استفاده کنید، تاکید کرد: مصرف مواد قندی و شیرین مثل شربت ها، شکلات، آب نبات، پولکی، گز و سوهان را محدود کنید. مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در خصوص صرف نهار و شام در ایام نوروز، تاکید کرد: در میهمانی های نوروزی در وعده ناهار و شام، برای پرهیز از دریافت زیاد کالری که به دنبال مصرف غذاهای چرب و سرخ شده وارد بدن می شود، باید سعی شود، نیمی از بشقاب با سالاد و سبزی پر شده و مصرف شود؛ چراکه مصرف سالاد و سبزی به دلیل داشتن فیبر، جذب چربی ها و مواد قندی را کاهش می دهد و به این ترتیب از اضافه وزن جلوگیری می کند، بنابراین مصرف ۵ وعده سبزیجات در روز ضرورت دارد. وی تاکید کرد: مصرف نوشابه (حتی انواع کم کالری) و آب میوه های صنعتی که حاوی قند زیادی هستند باید به حداقل برسد و به جای آنها از آب ساده و یا دوغ های کم نمک و بدون گاز استفاده شود. عبداللهی با بیان اینکه برای سلامتی و نشاط بیشتر در ایام نوروز نیز مانند سایر روزهای سال به جای مصرف غذاهای چرب و سرخ شده، می توان از غذاهای بخارپز، آب پز و تنوری استفاده کرد، تاکید کرد: در ایام نوروز در کنار تغذیه متعادل، تحرک بدنی و ورزش الزامی است و حداقل ۳۰ دقیقه پیاده روی تند در روز تأثیر زیادی در سلامتی و عدم اضافه وزن خواهد داشت. وی تصریح کرد: برای برخورداری از آرامش و سلامتی در طول سفرهای نوروزی و ایام دید و بازدید، تعادل در مصرف مواد غذایی فراموش نشود و برای پیشگیری از اضافه وزن و چاقی در ایام نوروز به مقدار کالری دریافتی در طول روز توجه شود. عبداللهی در پایان توصیه کرد: حتی الامکان مصرف فست فودها (سوسیس، کالباس، پیتزا و انواع ساندویچ ها) و سیب زمینی سرخ کرده و پرنمک محدود شود، زیرا در فست ها مقادیر زیادی نمک و چربی وجود دارد که این موضوع برای سلامتی مضر است.

    ادامه نوشته »
  • آب کرفس با بدن ما چه می‌کند؟

  • کدام برای لاغری بهتر است، رژیم چربی یا کربوهیدرات؟

تازه های مجله سلامت سبز

ترافیک سنگین در اتوبان زنجان- قزوین و زنجان – تبریز

سلامت نیوز: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان از ترافیک سنگین در اتوبان "زنجان – قزوین" و " زنجان – تبریز " خبر داد. به گزارش خبرگزاری میزان سرهنگ عباس مظفری ضمن تشریح وضعیت ترافیکی محور های مواصلاتی استان زنجان اظهارداشت: در آزادراه "زنجان – قزوین" و " زنجان – تبریز " شاهد ترافیک سنگین هستیم. وی با اشاره به این که تردد در محور "زنجان – میانه" و جاده ترانزیت "زنجان – قزوین" و زنجان – بیجار " پر حجم و نیمه سنگین است، اظهارداشت: از ۲۵ اسفند ۹۷ تاکنون ۲ فقره تصادف با یک فوتی در محور های مواصلاتی استان ثبت شده است. سرهنگ مظفری به رانندگان توصیه کرد: ضمن بستن کمربند ایمنی و رعایت فاصله طولی از شتاب و عجله پرهیز کنند تا شاهد وقوع تصادفات ناگوار نباشیم. رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان این که تردد خودرو در راه های مواصلاتی زنجان نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش دارد، گفت: در طرح نوروزی حضور چشمگیر و فعال کارکنان پلیس راه در معابر برون شهری جهت روان سازی ترافیک و همچنین برخورد قاطع با متخلفان به منظور کاهش حوادث رانندگی از برنامه های اصلی این پلیس است. سرهنگ مظفری عنوان کرد: در این طرح از سایر خودرو ها از جلمه ستاد فرماندهی انتظامی، خودرو های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیرو های کمکی فرماندهی انتظامی استان در قالب گشت نامحسوس استفاده می شود.

ادامه نوشته »