خانه / سلامت / اجرای دستورالعمل جدید سامانه معاینه فنی خودرو

اجرای دستورالعمل جدید سامانه معاینه فنی خودرو

سلامت نیوز: مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو تهران با اشاره به اجرای دستورالعمل جدید گفت: این حدود مجاز، دستورالعمل سختگیرانه ای است که خودروها در کل کشور باید حتما کاتالیست ، سنسور اکسیژن و سیستم احتراق سالم تری را در خودرو داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز، برنامه “صبح و گفت وگو” رادیو گفت و گو با موضوع معاینه فنی و روش های جدید و تبعات آن و با حضور دکتر نواب حسینی منش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو در تهران و مهندس محمدحسین بازگیر ریاست سازمان حفاظت از محیط زیست شهر تهران به روی آنتن رفت.
دکتر نواب حسینی منش با بیان اینکه معاینه فنی و به تبع آن پالایش خودرو ها برای اینکه خودروهایی هرچه سالم تر بتوانند در محدوده شهری تردد کنند، خواسته همه شهروندان است، گفت: میزان آلایندگی که ما در شهر داریم بیشتر از خودروهایی نشئت می گیرد که خودمان داریم از آنها استفاده می کنیم.
وی با تاکید بر اینکه عامل همه این مشکل به صورت صد در صد مردم نیستند، بیان داشت: برای حل این مشکل باید به دستگاه های صنعتی و بالا بردن کیفیت خودروها برگردیم. در اینجاست که ما نگرانیم چرا باید هزینه همه این پاکسازی را مردم پرداخت کنند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو در تهران با اشاره به اجرای دستورالعمل حدود مجاز در سامانه معاینه فنی خودرو از ساعت ۱۸ روز گذشته، تصریح کرد: این حدود مجاز، حدود سختگیرانه ای است که خودروها را در کل کشور مجاب خواهد کرد تا حتما کاتالیست سالم، اکسیژن سنسور سالم و سیستم احتراق سالمتری را در خودروی خودشان داشته باشند.
وی با اظهار به اینکه طرح کاهش، یکی از دستاوردهای فرادستگاهی بود که با موفقیت از آبان ما سال گذشته شروع به کار کرد، در خصوص دستاوردهای این طرح عنوان کرد: امروز می بینیم با اجرای این طرح، تعداد مراجعه خودروهایی که تا به حال به مراکز معاینه فنی نرفته بودند بسیار بالا رفته است .همچنین در سال گذشته توانستیم در تهران بیش از یازده هزار تاکسی فرسوده را از رده خارج کنیم.
مهندس محمدحسین بازگیر با ذکر اینکه برای رسیدن به استانداردهای جدید که از خیلی وقت پیش مصوب شده بود ولی اجرای آنها قرار بود از این روزها شروع شود، نیاز است تا تغییراتی در خودرو صورت بگیرد، گفت: مهمتر از همه باید حتما تجهیزات کنترل کننده آلودگی نصب شود، ضمن اینکه جامعه باید به سمت ارتقای کیفیت خودروها و ارتقای وضعیت و کیفیت سوخت برود تا بخشی از این مشکل کم شود.
وی عامل عمده آلودگی هوای موجود در شهرهای بزرگی مثل تهران را خودروها دانست و بیان داشت: بخش عمده ای از این وضعیت بخاطر سیستم احتراقی خودروها است و بخشی هم بخاطر کیفیت سوخت است.
رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست شهر تهران افزود: در خصوص سوخت باید متولیان و مسئولین نظارت کنند و مکلف هستند و رسالت اجتماعی دارند که برای رفع این مشکل حساسیت لازم را داشته باشند. حدود پنج میلیون خودرو در شهر تهران وجود دارد که اگر یک مقداری مشارکت کنند و این موضوع را در اولویت شان قرار دهند، کمک بسیار شایانی به رفع مشکلات آلودگی هوا خواهد شد.

درباره ی ali

مطالب مرتبط

۱۰ پیشنهاد برای خانم‌های ورزشکار

سلامت نیوز: از امروز تنبلی را کناربگذارید و سلیقه ورزشی خود را بیابید. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، این روزها خانم های بسیاری هستند که به علت سبک زندگی و کمبود وقت هیچگاه فعالیت بدنی نداشته و حتی پایشان هم به مکان های ورزشی باز نشده است اما بنا به دلایلی بعد از گذشت سال ها حالا تصمیم به ورزش کردن گرفته اند. در ادامه می خواهیم ۱۰ پیشنهاد اساسی برای تازه کارهایی که به فعالیت بدنی روی آورده اند داشته باشیم. قدم اول را بردار اولین کاری که باید انجام بدهید این است که تصمیم بگیرید به صورت منظم ورزش کنید. اگر از ما بپرسید تصمیم گرفتن مهم ترین بخش از داشتن فعالیت بدنی است حتما برای خودتان ساعات مشخصی را در نظر بگیرید و به انجام فعالیت بپردازید. این نکته را فراموش نکنید تصمیم به ورزش کردن فقط با داشتن برنامه منظم عملی می شود. از غار تنبلی ات بیرون بیا همه خانم ها با سلیقه ها ی گوناگون به دنیا آمده اند پس اصلا عجیب نیست اگر شما از باشگاه رفتن خوشتان نیاید. ممکن است شما در شنا یا سنگ نوردی یا حتی در ورزش های رزمی عالی باشید. با هدف های کوچک شروع کن بهترین راه برای رسیدن به هدف های بزرگ این است که آن را تبدیل به چندین هدف کوچک کنید. اگر دوست دارید قهرمان شوید بهتر است ابتدا به این فکر کنید که وزن و ماهیچه های خود را به اندازه ایده آل برسانید. هدف های کوچک، مسیر رسیدن به هدف نهایی را برایتان لذت بخش تر خواهند کرد. حرکات ترکیبی انجام بده حتما برایتان پیش آمده است که انجام یک سری کار تکراری در منزل شما را کسل و خسته کند. در ورزش کردن هم این قانون وجود دارد و شما نباید بگذارید این اتفاق برایتان بیفتد. کافی است در حرکات روزانه خودتان تنوع به خرج دهید و همیشه حرکات تکراری انجام ندهید. شما می توانید از ترکیب حرکات چندین نوع ورزش نیز کمک بگیرید . با پزشک تان مشورت کنید اگر یک خانم بالای ۵۵ ساله هستید و تاکنون به صورت جدی ورزش خاصی نکرده اید حتما قبل از انجام هرگونه حرکت ورزشی باید با پزشک تان مشورت کنید. برای همه تازه کارها نیز توصیه می شود جلسه های اول به صورت سه جلسه ۱۵ دقیقه ای در هفته باشد و سپس آرام آرام به سه جلسه یک ساعتی افزایش یابد. منبع سوخت تان را کامل کنید با انجام فعالیت ورزشی کالری بیشتری خواهید سوزاند و متابولیسم بدنتان افزایش خواهد یافت پس بدن شما باید به عنوان منبع سوخت مواد غذایی کافی را داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که وعده های غذایی خود را به صورت سه وعده اصلی و دو میان وعده کامل مصرف کنید. آب بخورید با انجام فعالیت ورزشی عضلات همه زنان رشد می کند و این عضلات برای رشد احتیاج به آب بیشتری خواهد داشت. به مدت دو ساعت قبل از ورزش باید ۳-۲ لیوان آب بنوشید و هنگام تمرین نیز بین هر ۲۰-۱۰ دقیقه باید یک لیوان آب مصرف کنید در غیر این صورت عضلات تان نابود خواهد شد. حرکات قدرتی را فراموش نکنید اشتباه نکنید حرکات قدرتی مخصوص آقایان نیست. همه عضلات برای قوی شدن نیاز به انجام حرکات قدرتی دارد در حرکات قدرتی می توانید از کتل بل ها و هالتر ها استفاده کنید یا تمرین هایی مثل شنای سوئدی را انجام بدهید. لباس ورزشی راحت بپوشید باشگاه ورزشی سالن مد نیست و اصلا مهم نیست ظاهرتان چگونه باشد هنگام انجام فعالیت ورزشی شما باید کفش و لباس مناسب و راحت داشته باشید و تا حد ممکن آرایش نکنید. بهترین حالت پوشش هنگام ورزش، پوشیدن لباس های لایه لایه است تا بتوانید بعد از گرم کردن لباس هایتان را کم کنید و شکل مناسب حرکات را یاد بگیرید. یکی از مهم ترین نکات در ورزش کردن این است که حرکت را درست انجام بدهید. از راهنمایی مربیان کمک بگیرید ورزش کردن به صورت اشتباه نه تنها به سلامتی شما کمک نمی کند بلکه ممکن است باعث آسیب زدن به مفاصل شما هم بشود پس به خانم های مبتدی توصیه می شود یا در کلاس های گروهی شرکت کنند یا در ابتدای کار از مربی ها در باشگاه کمک بگیرند.