خانه / سلامت / بارش باران در جاده های شمالی

بارش باران در جاده های شمالی

سلامت نیوز:رئیس مرکز کنترل ترافیک و راهور ناجا از مه گرفتگی در سه محور خبر داد و نکات ایمنی را در این زمینه برای جلوگیری از تصادف ارائه کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سرهنگ نادر رحمانی اظهار کرد: شاهد مه گرفتگی همراه با کاهش دید در سه محور خلخال – اسالم در استان اردبیل، بوشهر – برازجان در استان بوشهر و محور فیروزکوه هستیم، بنابراین رانندگان قبل از حرکت در مه، چراغها، شیشه‌ها، پنجره ها و آینه ها را بررسی و از سالم و بی نقص بودن آنها اطمینان حاصل کنند. همچنین اگر میزان دید شما کم است چراغ های مه شکن خود را روشن کنید و هنگام رانندگی در هوای مه آلود از نور چراغ پایین استفاده کنید.

وی با اشاره به بارش باران در محورهای شمالی کشور نیز گفت: بارش باران در اکثر محورهای استان مازندران و گلستان نیز مشاهده می‌شود.
سرهنگ رحمانی در پایان از ترافیک در باند جنوبی آزادراه کرج – قزوین در محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس و باند جنوبی آزادراه تهران کرج محدوده پل فردیس تا گرمدره خبر داد و بیان کرد: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

درباره ی ali

مطالب مرتبط

برای داشتن قلبی سالم رژیم غذایی مدیترانه‌ای داشته باشید

سلامت نیوز: تحلیل پرونده پزشکی ۲۵۹۹۴ زن نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای باعث کاهش یک چهارمی ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، الگوی غذایی مردمان یونان، ایتالیا و اسپانیا موسوم به مدیترانه ای است که در آن رژیم غذایی غنی از گیاهان و روغن زیتون است ولی محصولات گوشتی و شیرین کم است. مطالعات قبلی حکایت از این دارد که این نوع رژیم غذایی منجر به طولانی شدن عمر شده و خطر ابتلا به پارکینسون و آلزایمر را کم می کند. دکتر سامیا مورا با مطالعه و استخراج دیتا از روی تحقیقات انجام شده قبلی معتقد است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با داشتن رژیم غذایی مدیترانه ای تا یک چهارم کاهش می باید. یافته های وی از روی مطالعات انجام شده توسط دکتر شفقت احمد،مرکز سلامت زنان، مدرسه پزشکی هاروارد اخذشده و بر مبنای پرونده پزشکی ۲۵۹۹۴ زن سالم در طول ۱۲ سال مطالعه و تحقیق استخراج شده است. بر این اساس تنها ۴٫۲ درصد از این زنان (با مصرف پایین رژیم غذایی مدیترانه ای) دچار حمله قلبی شدند. رژیم غذایی مدیترانه ای شامل موارد زیر است: مقدار زیادی سبزیجات شامل گوجه فرنگی، کلم بروکلی، اسفناج، هویج، خیار و پیاز میوه های تازه مانند سیب، موز، انجیر، خرما، انگور و خربزه مصرف زیاد حبوبات شامل لوبیا، آجیل، بادام، گردو، تخمه آفتابگردان دانه های کامل مانند گندم، جو، گندم سیاه، ذرت و برنج قهوه ای روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی در کنار روغن آواکادو پنیر و ماست به عنوان منبع اصلی لبنیات مقدار متوسط ماهی و مرغ، اردک، بوقلمون، ماهی قزل آلا، ساردین، صدف تخم مرغ، بلدرچین، تخم اردک مقدار کم گوشت قرمز و مقدار کم شیرینی