خانه / سلامت / به اندازه ۳۸۰ هزار وام ازدواج، دور ریز غذا داریم!

به اندازه ۳۸۰ هزار وام ازدواج، دور ریز غذا داریم!

سلامت نیوز:عکس نوشت، شرحی است بر یک عکس؛ اینبار عکسی از صحنه جمع آوری زباله های رها شده در طبیعت توسط علاقه مندان محیط زیست، مبنای یک توصیه مهم در سبک زندگی شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، این دو مرد میانسال به همراه یک گروه دوستدار محیط زیست، زباله های ما را جمع می کنند، همان طلاهای سیاهی که سخاوتمندانه و متکبرانه، در کوه و جنگل و ساحل، پرتاب می کنیم! جنگل‌ها و سواحل شمالی ما، هر روز به ازای هر خانواده مسافر، با حجم ۴۰۰گرم زباله رهاشده در محیط ‌زیست رو به روست. این حجم، علاوه بر حجم زباله تولیدی ساکنان منطقه است.

شیرابه زباله های تولیدی، مستقیم وارد دریای خزر می شود. دفن زباله در شهرهای کویری، دردسر دیگری درست کرده است.

پراکنده شدن آن در مناطق مسکونی، با کوچکترین باد و طوفان، بیماری های خطرناکی را منتشر می کند؛ از طرف دیگر، آب های زیرزمینی را به شوری و تلخی می کشاند.

ما در شهرهای مان، در به دردنبال روش هایی هستیم که زباله را جمع کنیم، دفن کنیم و یا آن را بازیافت کنیم. یادتان هست که در همین مناظره های ریاست جمهوری بین دو تا از کاندیداها، مجادله کش داری، بر سر زباله های تهران شکل گرفت.

شاید باور نکنید امروز زباله تبدیل به یک «بحران جهانی» شده است. روسیه با بحران زباله مواجه است.

آنقدر زباله در این کشور جمع شده که دیگر از بین بردن آن امکان ندارد. مقامات روس متوسل به چین و ژاپن شده تا از تجربیات نوین آن ها وام بگیرند.

لبنان، آنچنان به مخمصه زباله ها گرفتار آمده است که چند سال است دولت او، در قالب طرح هایی می کوشد زباله های کشورش را به یک کشور خارجی انتقال دهد. همین درماندگی، منجر به زد و خوردهای سیاسی شده است.

اما واقعیت ماجرا آن است که ما باید «ماشین تولید زباله» را تعطیل و یا «کم کار» کنیم. باید تا می توانیم کمتر زباله بسازیم. باید به اندازه مصرف کنیم و به صورت جدی از دور ریزهای مان کم کنیم.

طبق گزارش های فائو، ایرانی ها در دور ریز غذا رکورد دار هستند. در گزارشی آمده است ارزش دور ریز غذایی ما، تنها در سه محصول خاص، معادل وام ۳۸۰ هزار ازدواج ایرانی است!

طبق برخی تحقیقات، ایرانی ها به صورت میانگین، ۳۵ درصد از مواد غذایی خودشان را در طول سال دور می ریزند! این در حالی است که ۹۰۰ میلیون نفر در دنیا، از غذای کافی محروم هستند.
اگر نجنبیم، بحران زباله زمین گیرمان خواهد کرد.

درباره ی ali

مطالب مرتبط

۱۰ پیشنهاد برای خانم‌های ورزشکار

سلامت نیوز: از امروز تنبلی را کناربگذارید و سلیقه ورزشی خود را بیابید. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، این روزها خانم های بسیاری هستند که به علت سبک زندگی و کمبود وقت هیچگاه فعالیت بدنی نداشته و حتی پایشان هم به مکان های ورزشی باز نشده است اما بنا به دلایلی بعد از گذشت سال ها حالا تصمیم به ورزش کردن گرفته اند. در ادامه می خواهیم ۱۰ پیشنهاد اساسی برای تازه کارهایی که به فعالیت بدنی روی آورده اند داشته باشیم. قدم اول را بردار اولین کاری که باید انجام بدهید این است که تصمیم بگیرید به صورت منظم ورزش کنید. اگر از ما بپرسید تصمیم گرفتن مهم ترین بخش از داشتن فعالیت بدنی است حتما برای خودتان ساعات مشخصی را در نظر بگیرید و به انجام فعالیت بپردازید. این نکته را فراموش نکنید تصمیم به ورزش کردن فقط با داشتن برنامه منظم عملی می شود. از غار تنبلی ات بیرون بیا همه خانم ها با سلیقه ها ی گوناگون به دنیا آمده اند پس اصلا عجیب نیست اگر شما از باشگاه رفتن خوشتان نیاید. ممکن است شما در شنا یا سنگ نوردی یا حتی در ورزش های رزمی عالی باشید. با هدف های کوچک شروع کن بهترین راه برای رسیدن به هدف های بزرگ این است که آن را تبدیل به چندین هدف کوچک کنید. اگر دوست دارید قهرمان شوید بهتر است ابتدا به این فکر کنید که وزن و ماهیچه های خود را به اندازه ایده آل برسانید. هدف های کوچک، مسیر رسیدن به هدف نهایی را برایتان لذت بخش تر خواهند کرد. حرکات ترکیبی انجام بده حتما برایتان پیش آمده است که انجام یک سری کار تکراری در منزل شما را کسل و خسته کند. در ورزش کردن هم این قانون وجود دارد و شما نباید بگذارید این اتفاق برایتان بیفتد. کافی است در حرکات روزانه خودتان تنوع به خرج دهید و همیشه حرکات تکراری انجام ندهید. شما می توانید از ترکیب حرکات چندین نوع ورزش نیز کمک بگیرید . با پزشک تان مشورت کنید اگر یک خانم بالای ۵۵ ساله هستید و تاکنون به صورت جدی ورزش خاصی نکرده اید حتما قبل از انجام هرگونه حرکت ورزشی باید با پزشک تان مشورت کنید. برای همه تازه کارها نیز توصیه می شود جلسه های اول به صورت سه جلسه ۱۵ دقیقه ای در هفته باشد و سپس آرام آرام به سه جلسه یک ساعتی افزایش یابد. منبع سوخت تان را کامل کنید با انجام فعالیت ورزشی کالری بیشتری خواهید سوزاند و متابولیسم بدنتان افزایش خواهد یافت پس بدن شما باید به عنوان منبع سوخت مواد غذایی کافی را داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که وعده های غذایی خود را به صورت سه وعده اصلی و دو میان وعده کامل مصرف کنید. آب بخورید با انجام فعالیت ورزشی عضلات همه زنان رشد می کند و این عضلات برای رشد احتیاج به آب بیشتری خواهد داشت. به مدت دو ساعت قبل از ورزش باید ۳-۲ لیوان آب بنوشید و هنگام تمرین نیز بین هر ۲۰-۱۰ دقیقه باید یک لیوان آب مصرف کنید در غیر این صورت عضلات تان نابود خواهد شد. حرکات قدرتی را فراموش نکنید اشتباه نکنید حرکات قدرتی مخصوص آقایان نیست. همه عضلات برای قوی شدن نیاز به انجام حرکات قدرتی دارد در حرکات قدرتی می توانید از کتل بل ها و هالتر ها استفاده کنید یا تمرین هایی مثل شنای سوئدی را انجام بدهید. لباس ورزشی راحت بپوشید باشگاه ورزشی سالن مد نیست و اصلا مهم نیست ظاهرتان چگونه باشد هنگام انجام فعالیت ورزشی شما باید کفش و لباس مناسب و راحت داشته باشید و تا حد ممکن آرایش نکنید. بهترین حالت پوشش هنگام ورزش، پوشیدن لباس های لایه لایه است تا بتوانید بعد از گرم کردن لباس هایتان را کم کنید و شکل مناسب حرکات را یاد بگیرید. یکی از مهم ترین نکات در ورزش کردن این است که حرکت را درست انجام بدهید. از راهنمایی مربیان کمک بگیرید ورزش کردن به صورت اشتباه نه تنها به سلامتی شما کمک نمی کند بلکه ممکن است باعث آسیب زدن به مفاصل شما هم بشود پس به خانم های مبتدی توصیه می شود یا در کلاس های گروهی شرکت کنند یا در ابتدای کار از مربی ها در باشگاه کمک بگیرند.