خانه / زیبایی / خشکی و ترک پوست را با سیب درمان کنید

خشکی و ترک پوست را با سیب درمان کنید

سلامت نیوز: سیب ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست و رنگ پریدگی را برطرف می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سیب یکی از بهترین میوه‌هایی است که برای شاداب نگه داشتن بدن و بالابردن توان بدن برای مقابله با حملات ویروس‌ها و میکروب‌ها موثر بوده لذا مصرف آن برای همه سنین توصیه می‌شود، همچنین استفاده از سیب ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست و رنگ پریدگی را برطرف می‌کند.

همچنین وجود املاحی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم در سیب درد مفاصل را برطرف کرده و استخوان‌های بدن را محکم می‌کند؛ از طرفی از دیگر فواید این ماده مهم و اساسی این است که باکتری‌های موجود بین لثه و دندان را از بین می‌برد و به گفته پزشکان می‌تواند نقش مسواک را نیز ایفا کند؛ همچنین جویدن سیب موجب تقویت عضلات فک می‌شود.

بر اساس این گزارش، از دیگر فواید سیب می‌توان به درمان سرماخوردگی و کشتن میکروب‌های موجود در بدن اشاره کرد؛ از طرفی به دلیل وجود فیبر بالا در سیب، این ماده در هضم غذا نیز بسیار موثر است و از نفخ شکم جلوگیری می‌‌کند؛ همچنین جلوگیری از چاقی، درمان زخم دهان، خارج کردن حرارت اضافی از بدن، رفع گرفتگی صدا و درمان التهاب کلیه از دیگر فواید مصرف سیب است.

قابل ذکر است؛ موارد ذکر شده تنها بخشی از فواید این میوه اساسی و موثر در بدن است لذا چه در طب نوین و چه در طب سنتی مصرف آن برای همه افراد توصیه شده چرا که مصرف سیب بدن را از هجوم میکروب‌ها بیمه می‌کند.

درباره ی ali

مطالب مرتبط

چرا خوابیدن در تاریکی توصیه می‌شود؟

سلامت نیوز:کارشناسان سلامت به خوابیدن در محیط تاریک تاکید دارند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، اگر از جمله افرادی هستید که روی کاناپه و مقابل تلویزیون به خواب می روید یا ترجیح می دهید هنگام شب چراغ اتاق را روشن نگه دارید ضرورت دارد این عادت خود را ترک کنید زیرا سلامت تان را به خطر می اندازد. کارشناسان به افراد توصیه می کنند هنگام خواب چراغ ها را خاموش کنند زیرا بر کیفیت خواب اثر می گذارد. به هنگام تاریکی بدن سیگنالی دریافت می کند که به مفهوم زمان استراحت است. درحالیکه قرار گرفتن در معرض نور، ذهن و جسم را هوشیار ساخته و حتی هنگام شب به بیدار ماندن کمک می کند، ساعت زیستی بدن را مختل می سازد. خوابیدن در محیط روشن در هنگام شب ساعت خواب داخلی بدن را تغییر می دهد. همچنین نتایج مطالعه ای که اخیرا انجام گرفته نشان می دهد این کار خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. محققان آمریکایی بر این باورند که خوابیدن در فضای روشن شرایط را برای ابتلا به بیماری دیابت فراهم می سازد. در این مطالعه ۲۰ فرد ۱۸ تا ۴۰ ساله مورد بررسی قرار گرفتند. محققان از این افراد درخواست کردند در اولین شب در محیطی کاملا تاریک استراحت کنند. در شب دوم نیمی از این افراد در اتاقی روشن و نیمی دیگر در محیط تاریک استراحت کردند. محققان نشانه های حیاتی این افراد، فعالیت امواج مغزی، حرکت چشم ها و پاهای آنان را هنگام خواب مورد بررسی قرار دادند. همچنین سطح هورمون ملاتونین این افراد اندازه گیری شده و تست گلوکز از آنان گرفته شد. به گزارش تایمز آو ایندیا، یافته های بدست آمده نشان داد: خوابیدن در محیط روشن مقاومت به انسولین را افزایش می دهد که در نهایت به دیابت منجر می شود. همچنین خواب بی کیفیت، فرد را در معرض بیماری قلبی، سکته مغزی و چاقی قرارمی دهد.