خانه / زیبایی / خشکی و ترک پوست را با سیب درمان کنید

خشکی و ترک پوست را با سیب درمان کنید

سلامت نیوز: سیب ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست و رنگ پریدگی را برطرف می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سیب یکی از بهترین میوه‌هایی است که برای شاداب نگه داشتن بدن و بالابردن توان بدن برای مقابله با حملات ویروس‌ها و میکروب‌ها موثر بوده لذا مصرف آن برای همه سنین توصیه می‌شود، همچنین استفاده از سیب ناراحتی‌های شایعی مانند خشکی پوست، ترک خوردگی پوست و رنگ پریدگی را برطرف می‌کند.

همچنین وجود املاحی مانند آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم در سیب درد مفاصل را برطرف کرده و استخوان‌های بدن را محکم می‌کند؛ از طرفی از دیگر فواید این ماده مهم و اساسی این است که باکتری‌های موجود بین لثه و دندان را از بین می‌برد و به گفته پزشکان می‌تواند نقش مسواک را نیز ایفا کند؛ همچنین جویدن سیب موجب تقویت عضلات فک می‌شود.

بر اساس این گزارش، از دیگر فواید سیب می‌توان به درمان سرماخوردگی و کشتن میکروب‌های موجود در بدن اشاره کرد؛ از طرفی به دلیل وجود فیبر بالا در سیب، این ماده در هضم غذا نیز بسیار موثر است و از نفخ شکم جلوگیری می‌‌کند؛ همچنین جلوگیری از چاقی، درمان زخم دهان، خارج کردن حرارت اضافی از بدن، رفع گرفتگی صدا و درمان التهاب کلیه از دیگر فواید مصرف سیب است.

قابل ذکر است؛ موارد ذکر شده تنها بخشی از فواید این میوه اساسی و موثر در بدن است لذا چه در طب نوین و چه در طب سنتی مصرف آن برای همه افراد توصیه شده چرا که مصرف سیب بدن را از هجوم میکروب‌ها بیمه می‌کند.

درباره ی ali

مطالب مرتبط

برای داشتن قلبی سالم رژیم غذایی مدیترانه‌ای داشته باشید

سلامت نیوز: تحلیل پرونده پزشکی ۲۵۹۹۴ زن نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای باعث کاهش یک چهارمی ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، الگوی غذایی مردمان یونان، ایتالیا و اسپانیا موسوم به مدیترانه ای است که در آن رژیم غذایی غنی از گیاهان و روغن زیتون است ولی محصولات گوشتی و شیرین کم است. مطالعات قبلی حکایت از این دارد که این نوع رژیم غذایی منجر به طولانی شدن عمر شده و خطر ابتلا به پارکینسون و آلزایمر را کم می کند. دکتر سامیا مورا با مطالعه و استخراج دیتا از روی تحقیقات انجام شده قبلی معتقد است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با داشتن رژیم غذایی مدیترانه ای تا یک چهارم کاهش می باید. یافته های وی از روی مطالعات انجام شده توسط دکتر شفقت احمد،مرکز سلامت زنان، مدرسه پزشکی هاروارد اخذشده و بر مبنای پرونده پزشکی ۲۵۹۹۴ زن سالم در طول ۱۲ سال مطالعه و تحقیق استخراج شده است. بر این اساس تنها ۴٫۲ درصد از این زنان (با مصرف پایین رژیم غذایی مدیترانه ای) دچار حمله قلبی شدند. رژیم غذایی مدیترانه ای شامل موارد زیر است: مقدار زیادی سبزیجات شامل گوجه فرنگی، کلم بروکلی، اسفناج، هویج، خیار و پیاز میوه های تازه مانند سیب، موز، انجیر، خرما، انگور و خربزه مصرف زیاد حبوبات شامل لوبیا، آجیل، بادام، گردو، تخمه آفتابگردان دانه های کامل مانند گندم، جو، گندم سیاه، ذرت و برنج قهوه ای روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی در کنار روغن آواکادو پنیر و ماست به عنوان منبع اصلی لبنیات مقدار متوسط ماهی و مرغ، اردک، بوقلمون، ماهی قزل آلا، ساردین، صدف تخم مرغ، بلدرچین، تخم اردک مقدار کم گوشت قرمز و مقدار کم شیرینی