خانه / سلامت / خلبان پرواز تهران-یاسوج سکته کرده بود؟

خلبان پرواز تهران-یاسوج سکته کرده بود؟

سلامت نیوز:در هیچ یک از گزارش ها درباره علت سانحه پرواز تهران-یاسوج گفته نشده که چرا در ۳۳ ثانیه آخرین پرواز، خلبان و کمک خلبان هیچ عکس العملی نداشته اند.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه آفتاب یزد نوشت: در هیچ یک از گزارش ها درباره علت سانحه پرواز تهران-یاسوج گفته نشده که چرا در ۳۳ ثانیه آخرین پرواز، خلبان و کمک خلبان هیچ عکس العملی نداشته اند.

هوشنگ شهبازی خلبان خطوط هوایی کشور در گفت و گو با آفتاب یزد گفت: یافته های مجلس شورای اسلامی و سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت سانحه پرواز تهران-یاسوج را تایید میکنم اما زیاد به آن معتقد نیستم زیرا نکات انحرافی در این گزارش وجود دارد.

وی افزود: هیچ گاه در این گزارش‌ها اشاره نشده که چرا در ۳۳ ثانیه آخرین پرواز خلبان و کمک خلبان هیچ عکس العملی نداشته اند حدس میزنم خلبان سکته کرده باشد؛ یخ زدگی را منتفی نمی دانم اما فکر می کنم عامل آن عدم عکس العمل خلبان در چند ثانیه آخر باشد.

این خلبان ادامه داد: زمانی که از سوی مجلس به امور سانحه رفته بودم، همراه با چند تن از نمایندگان و رئیس کمیسیون عمران، نوار و جعبه سیاه هواپیما را با دقت گوش دادم و مدارک فرانسوی‌ها را هم خواندم؛ در آنجا هم تذکر دادم که با این که هواپیما ۵ بار ۵ اخطار مختلف به خلبان و کمک خلبان در خصوص سقوط داده بوده اما خلبان با وجود این اخطارها و سخنان کمک خلبان، عکس العمل نشان نمی دهد، حتی گویی نفس هم نمی کشد؛ شاید به دلیل مسائل پزشکی خلبان که نباید اجازه پرواز می داشت این اتفاق رخ داده باشد؛ جلوگیری از این اتفاق برعهده شرکت آسمان، بخش پزشکی سازمان هواپیمایی کشوری و خود سازمان هواپیمایی کشوری بوده است.

کاپیتان شهبازی خاطرنشان کرد: همانطور که قاضی شهریاری و امور سوانح هواپیمایی کشوری گفته‌اند تخلفات زیادی در این پرواز از سوی خلبان شرکت هواپیمایی آسمان و هواپیمایی کشوری انجام شده است اما این تخلفات هیچ کدام عامل حادثه نبوده اند حتی اگر یخ زدایی روی هواپیما انجام نشده باشد فقط تخلف است همچنین عدم نظارت هواپیمایی کشوری هم تنها تخلف محسوب می‌شود نه عامل حادثه ذکر این نکته ضروری است که اگر بال هواپیما یخ بزند خلبان می تواند آن را نجات دهد اینکه چرا خلبان این هواپیما را نجات نداده عامل حادثه است خلبان ها آموزش دیده اند که هواپیماها را از آن شرایط خارج کنند پس در اینجا عامل اصلی عدم عکس العمل خلبان در ۳۳ ثانیه آخر است.

درباره ی ali

مطالب مرتبط

۱۰ راهکار ساده برای حفاظت از محیط زیست

سلامت نیوز: سازمان ملل متحد برای حفظ محیط زیست ۱۰ راهکار علمی و منطقی ارائه کرد که برای همگان نیز قابل انجام است. به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، سازمان ملل متحد به همه مردم جهان توصیه کرد, هر نفر یک روز در هفته از رژیم غذایی گیاهی استفاده کند و گوشت نخورد. با اینکار میزان کاهش تولید گازهای گلخانه ای توسط هر نفر تقریباً برابر است با بیرون نیاوردن خودرو از منزل به مدت یک ماه. بلیت سفرهای خود را نه کاغذی بلکه الکترونیکی تهیه کنید، این کار در کاهش قطع درختان مؤثر است. همچنین لوله های دارای نشتی تعمیر و بهسازی شوند زیرا هر نفر تنها با تعمیر یک لوله آب، سالیانه در میانگین جلوگیری از هدررفت حدود ۴۰ هزار لیتر آب در دسترس سهیم می شود. براساس اعلام سازمان ملل، لامپ های کم مصرف جایگزین لامپ های معمولی شوند تا به ۷۵ درصد صرفه جویی در مصرف انرژی برق کمک کنیم. وسایل الکترونیکی کهنه را دور نینداخته بلکه بازیافت کرده و از قطعات آن ها استفاده کنیم. هر یک از شهروندان می توانند هر فعالیت ممکنی را از طریق اینترنت، تلفن و وسایل الکترونیکی و ارتباطی انجام دهد تا تردد غیرضروری (به خصوص با خودروی شخصی) صورت نگیرد. برای آب آشامیدنی به جای بطری های یک بار مصرف پلاستیکی از قمقمه و بطری های دائمی استفاده کنیم. شیشه و آلومینیوم را از سایر زباله ها جدا کرده و به مراکز بازیافت تحویل دهیم. علاوه بر آن هر شهروندی در صورت امکان برای تردد از دوچرخه استفاده کند تا در ازای هر کیلومتر دوچرخه سواری، زمین از شر ۲۵۰ گرم کربن خلاص شود. همچنین ترجیحاً غذا را در خانه بخورید تا از ظروف یک بار مصرف پلاستیکی استفاده نشود. با رعایت این توصیه علاوه بر کاهش تولید زباله های پلاستیکی، ۲۶۰ گونه جانوری از خطر مرگ ناشی از خوردن زباله های پلاستیکی یا گیر افتادن در آن ها نجات پیدا می کنند.