خانه / تغذیه / نسخه خوراکی برای آرتریت!

نسخه خوراکی برای آرتریت!

سلامت نیوز: زردچوبه، یکی از بهترین گزینه های غذایی برای مبارزه با التهاب است. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که این ماده می تواند برای مدیریت التهاب در بدن مفید باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، اگر به آرتریت مبتلا باشید، آگاهید که این بیماری تا چه اندازه می تواند آزاردهنده و ویرانگر باشد. آرتریت اصطلاحی برای گروهی از بیماری ها است که موجب درد، تورم و سفتی در مفاصل می شوند. این بیماری می تواند تمام افراد در هر سنی و از هر جنسیت و نژادی را تحت تاثیر قرار دهد.

انواع مختلفی از آرتریت وجود دارند. استئوآرتریت (آرتروز) یکی از انواع رایج آرتریت است که به واسطه کار کشیدن بیش از حد از مفاصل رخ می دهد. یکی دیگر از انواع شایع این بیماری به نام آرتریت روماتوئید شناخته می شود که یک بیماری خودایمنی است و در آن سیستم ایمنی به بافت های سالم در مفاصل حمله می کند.

خوشبختانه، مواد غذایی مختلفی وجود دارند که می توان برای کاهش التهاب و تسکین درد مرتبط با آرتریت در رژیم غذایی گنجاند. برخی مطالعات تاثیر رژیم غذایی بر شدت علائم آرتریت را نشان داده اند.

زردچوبه

زردچوبه، یکی از بهترین گزینه های غذایی برای مبارزه با التهاب است. زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است که این ماده می تواند برای مدیریت التهاب در بدن مفید باشد. از این رو، زردچوبه را می توان برای تسکین علائم مرتبط با آرتریت استفاده کرد. زردچوبه دیر زمانی است که برای مبارزه با بیماری های التهابی در نقاط مختلف جهان به کار گرفته می شود.

زنجبیل

جدا از توانایی زنجبیل در بهبود عطر و طعم غذا و نوشیدنی های مختلف، این ماده غذایی مغذی می تواند به تسکین علائم آرتریت نیز کمک کند.

طی یک مطالعه که با حضور ۲۶۱ بیمار مبتلا به آرتروز زانو انجام شد مشخص شد، ۶۳ درصد شرکت کنندگان بهبود درد زانوی خود پس از شش هفته مصرف عصاره زنجبیل را تجربه کردند.

زنجبیل می تواند تولید مواد التهاب آفرین در بدن را مهار کند. مصرف زنجبیل در اشکال مختلف تازه، پودر یا خشک شده ممکن است در کاهش التهاب بدن نقش داشته و به تسکین علائم آرتریت کمک کند.

گیلاس

گیلاس حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی است که می توانند به کنترل التهاب در بدن کمک کنند. آنتوسیانینی که عامل رنگ قرمز گیلاس محسوب می شود، ماده ای است که می تواند به تسکین علائم آرتریت نیز کمک کند. مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ کاهش درد و سفتی ناشی از استئوآرتریت در شرکت کنندگانی که آب گیلاس ترش نوشیده بودند را نشان داد.

آناناس

این میوه محبوب استوایی حاوی ویتامین C است که سیستم ایمنی را تقویت می کند. همچنین، آنزیمی به نام بروملین در آناناس وجود دارد که از خواص ضد التهابی سود می برد و می تواند به کاهش تورم مرتبط با آرتریت روماتوئید کمک کند. افزودن آناناس به رژیم غذایی بسیار آسان است و به اشکال مختلف می توانید از آن بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که آناناس تازه یا آبمیوه تازه را انتخاب کنید زیرا محصولات کنسروی فرآیندهایی را پشت سر می گذارند که محتوای بروملین را کاهش می دهد.

مواد غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا-۳

اسیدهای چرب امگا-۳ توانایی خود در کاهش التهاب را نشان داده اند، از این رو، مصرف غذاهایی مانند ماهی های چرب، روغن ماهی، بذر کتان و دانه های چیا می تواند به کاهش درد ناشی از آرتریت کمک کند.

همچنین، ماهی های چرب منبع خوبی برای ویتامین D هستند که می تواند به پپشگیری از کمبود این ماده مغذی کمک کند. چندین مطالعه نشان داده اند که آرتریت روماتوئید ممکن است با سطوح پایین ویتامین D در ارتباط باشد.

سرکه سیب

برخی افراد متوجه شده اند که نوشیدن مقدار کمی سرکه سیب رقیق شده می تواند به تسکین علائم آرتریت کمک کند. التهاب در مفاصل دلیل اصلی درد، تورم و گاهی اوقات آسیب دائمی مفصل در آرتریت روماتوئید است. انواع دیگر آرتریت شامل سطوح کمتری از التهاب می شوند. ویژگی های ضد التهاب سرکه سیب می تواند به تسکین علائم آرتریت، از جمله درد و تورم کمک کند.

همچنین، سرکه سیب حاوی پکتین است و برخی افراد معتقدند که این ماده می تواند برخی سموم که انباشت آنها می تواند به بروز علائم آرتریت منجر شود را جذب کند.

درباره ی ali

مطالب مرتبط

برای داشتن قلبی سالم رژیم غذایی مدیترانه‌ای داشته باشید

سلامت نیوز: تحلیل پرونده پزشکی ۲۵۹۹۴ زن نشان می دهد رژیم غذایی مدیترانه ای باعث کاهش یک چهارمی ابتلا به بیماری های قلبی عروقی می شود. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، الگوی غذایی مردمان یونان، ایتالیا و اسپانیا موسوم به مدیترانه ای است که در آن رژیم غذایی غنی از گیاهان و روغن زیتون است ولی محصولات گوشتی و شیرین کم است. مطالعات قبلی حکایت از این دارد که این نوع رژیم غذایی منجر به طولانی شدن عمر شده و خطر ابتلا به پارکینسون و آلزایمر را کم می کند. دکتر سامیا مورا با مطالعه و استخراج دیتا از روی تحقیقات انجام شده قبلی معتقد است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی با داشتن رژیم غذایی مدیترانه ای تا یک چهارم کاهش می باید. یافته های وی از روی مطالعات انجام شده توسط دکتر شفقت احمد،مرکز سلامت زنان، مدرسه پزشکی هاروارد اخذشده و بر مبنای پرونده پزشکی ۲۵۹۹۴ زن سالم در طول ۱۲ سال مطالعه و تحقیق استخراج شده است. بر این اساس تنها ۴٫۲ درصد از این زنان (با مصرف پایین رژیم غذایی مدیترانه ای) دچار حمله قلبی شدند. رژیم غذایی مدیترانه ای شامل موارد زیر است: مقدار زیادی سبزیجات شامل گوجه فرنگی، کلم بروکلی، اسفناج، هویج، خیار و پیاز میوه های تازه مانند سیب، موز، انجیر، خرما، انگور و خربزه مصرف زیاد حبوبات شامل لوبیا، آجیل، بادام، گردو، تخمه آفتابگردان دانه های کامل مانند گندم، جو، گندم سیاه، ذرت و برنج قهوه ای روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی در کنار روغن آواکادو پنیر و ماست به عنوان منبع اصلی لبنیات مقدار متوسط ماهی و مرغ، اردک، بوقلمون، ماهی قزل آلا، ساردین، صدف تخم مرغ، بلدرچین، تخم اردک مقدار کم گوشت قرمز و مقدار کم شیرینی