خانه / تغذیه / هنگام استرس شدید، مصرف ۱۰ ماده غذایی را از یاد نبرید

هنگام استرس شدید، مصرف ۱۰ ماده غذایی را از یاد نبرید

سلامت نیوز:مدیریت موثر استرس می تواند ابزاری قدرتمند برای سلامت شما باشد چون استرس بیش از حد مسلما خطرات بهداشتی بالقوه را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت بسیاری از استراتژی ها برای مدیریت این اختلال وجود دارد و پیشنهاد شده است؛ از جمله مصرف منظم مواد غذایی که به کاهش سطوح استرس کمک فراوانی می کند. یک رژیم غذایی سالم می تواند به مقابله با تاثیرات منفی استرس برود و سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

کربوهیدرات های پیچیده: این نوع کربوهیدرات ها منجر به افزایش سطح سروتونین می شوند؛ منبع ثابت شیمیایی که منجر به ایجاد احساس خوب می شود. نان های سبوس دار، ماکارونی و غلات صبحانه بعلاوه بلغور جو شامل این کربوهیدرات ها هستند که منجر به تثبیت سطح قند خون نیز می گردند.

پرتقال: مطالعات نشان می دهد ویتامین ث موجود در پرتقال سطح هورمون های استرس را مهار می کند و منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. در یک مطالعه، افراد مبتلا به فشار خون و کورتیزول (هورمون استرس)، بالا که ویتامین ث دریافت کرده بودند، نسبت به همتایانشان سریع تر در مواجهه با استرس به حالت عادی بازگشته بودند.

اسفناج: این سبزی و دیگر سبزیجات تیره رنگ حاوی منیزیوم هستند که به مقابله با سردرد و خستگی که از اثرات تجربه استرس است، می روند.

ماهی های چرب: اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در این ماهی ها می تواند منجر به جلوگیری از افزایش موج هورمون های استرس شود در برابر بیماری های قلبی، افسردگی، سندرم پیش از قاعدگی، و … محافظت ایجاد کند.

چای سیاه: نوشیدن چای سیاه به شما کمک می کند که در برابر حوادث استرس زا سریعتر بهبود بیابید. مصرف کنندگان مداوم چای دارای احساس آرام تر و سطوح پایین تر کورتیزول هستند.

پسته: به همراه سایر دانه ها، سرشار از چربی های سالم هستند. خوردن روزانه تعداد انگشت شماری پسته، بادام و گردو به کاهش کلسترول کمک می کند، التهاب را کم کرده و در برابر اثرات استرس محافظت ایجاد می کند.

آووکادو: یکی از بهترین راه ها برای کاهش فشار خون بالا، مصرف آووکادو است. این میوه غنی از پتاسیم است به گونه ای که یک نیمه آووکادو بیش از یک موز پتاسیم دارد. این میوه یک انتخاب خوب برای زمانی است که استرس در شما ولع مصرف خوراکی های چرب را ایجاد کرده است. آووکادو البته سرشار از چربی و کالری است و باید در مصرف آن مراقب باشید.

بادام: ویتامین های گروه ب موجود در این خوراکی باعث می شود در برابر حملات استرس و علائم افسردگی انعطاف پذیرتر باشید. ویتامینEموجود در بادام نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

سبزیجات خام: خوردن کرفس یا هویج به دفع تنش های استرسی کمک فراوانی می کند.

شیر: تحقیقات نشان می دهد که کلسیم منجر به کاهش نوسانات خلقی و اضطراب می شود.

منبع:webmd

درباره ی ali

مطالب مرتبط

استفاده از کانکس به جای مدارس آسیب‎دیده از سیل پلدختر

سلامت نیوز:مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: برای این مدارس کانکس های بزرگی را در نظر گرفته ایم تا در اول مهر هیچ دانش آموزی بدون کلاس درس نباشد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا منطقه لرستان، رضا زینی وندمقدم در جمع خبرنگاران، با اشاره به وقوع سیل فروردین ماه امسال در استان، اظهار کرد: اداره کل آموزش و پرورش لرستان در بحث سیل اخیر و ارزیابی خسارت وارده به مدارس استان سه موضوع را ازجمله ۱۱۳ مدرسه کامل تخریب شده در اثر سیل، ۳۳۰ مدرسه آسیب دیده که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند و مدارس نیمه کاره را اولویت بندی کرد. وی با ابراز رضایت از روند تعمیر مدارس آسیب دیده شهرستان پلدختر، افزود: در بازدیدی که هفته گذشته به همراه مدیرکل نوسازی و نمایندگان رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از مدارس تعمیری پلدختر داشتیم کار تعمیر این مدارس شروع شده و در حال انجام است و امیدواریم با تلاش شبانه روزی کلیه نیروها و کمک خیرین این مدارس برای اول مهر آماده شوند تا جشن آغاز سال تحصیلی را با حضور مسئولین کشوری، استانی، شهرستان و دانش آموزان در پلدختر داشته باشیم. زینی وندمقدم با اشاره به مدت زمان کم برای ساخت مدارس شش و ۹ کلاسه در شهرستان پلدختر، ادامه داد: برای این گونه مدارس به ویژه مدارس روستایی با جمعیت بالا با همکاری نوسازی مدارس کانکس های بزرگی را در نظر گرفته ایم تا در اول مهر هیچ دانش آموزی بدون کلاس درس نباشد.