خانه / سلامت / پاسخ بیمارستان نفت به اظهارات جنجالی بازیگر «شهرزاد»

پاسخ بیمارستان نفت به اظهارات جنجالی بازیگر «شهرزاد»

سلامت نیوز:پس از گفت‌وگو گلایه‌آمیز پرویز فلاحی‌پور مبنی بر برخورد نامناسب بیمارستان محل بستری او در هنگام ترخیص، روابط عمومی بیمارستان نفت جوابیه خود را در مواجهه با این گفت‌وگو اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز ،پاسخ بیمارستان نفت به اظهارات جنجالی بازیگر «شهرزاد»میزان نوشت: پرویز فلاحی‌پور بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون هفته گذشته در هنگام فیلمبرداری دچار سکته قلبی شده و در بیمارستان محل فیلمبرداری یعنی بیمارستان نفت تهران بستری شد.

او درخصوص روند ترخیص خود از این بیمارستان گفت: با هزار تماس و تلفن بالاخره راهکاری برای ترخیص من اندیشیده شد. مسئولین بیمارستان تا وصول چک متاسفانه گواهینامه من و مدرکی از تهیه کننده را گرو گرفتند و تا وقتی که گواهینامه را نگرفتند اجازه خروج از بیمارستان را به من ندادند.

پس از گفت‌وگو گلایه‌آمیز پرویز فلاحی‌پور مبنی بر برخورد نامناسب بیمارستان محل بستری وی در هنگام ترخیص، روابط عمومی بیمارستان نفت جوابیه خود را در مواجهه با این گفت‌وگو اعلام کرد که به شرح زیر است:

بیمارستان فوق‌تخصصی مرکزی نفت در چند ماهه اخیر به منظور حمایت از برنامه‌های فرهنگی و هنری بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت مالی میزبان حضور گروه فیلمبرداری و دست‌اندرکاران سریال «در جستجوی آرامش» بوده که در تاریخ ۹۶/۰۴/۲۶ ساعت ۱۹:۵۰ آقای پرویز فلاحی‌پور از بازیگران آن فیلم در حین فیلمبرداری با شکایت درد قفسه سینه سریعاً به اورژانس بیمارستان منتقل گردیده و با تشخیص سکته حاد قلبی ساعت ۲۰:۴۵ با توجه به شرایط اورژانس توسط یکی از مجرب‌ترین پزشکان متخصص قلب در آنژیوگرافی تحت درمان عمل جراحی آنژیو و آنژیوپلاستی قرار گرفتند که با توجه به وضعیت بیمار در صورت عدم درمان به موقع عواقب احتمالی چون نارسایی قلبی پیشرفته و حتی مرگ را در پی داشت.

لازم به ذکر است پس از رسیدگی کامل به شرایط اورژانس بیمار و با توجه به قوانین و مقررات شرایط هزینه‌های محتمله ادامه سیر درمان در این بیمارستان مطابق تعرفه‌های درمانی وزارت بهداشت محاسبه و به اطلاع همراه بیمار (پسر ایشان) رسانده شد تا طبق قوانین جاری وزارت بهداشت در صورت تمایل بیمار به انجام ادامه درمان در سایر بیمارستان‌ها با ستاد اعزام دانشگاه هماهنگی‌های لازم صورت پذیرد که ایشان در طی دوره بستری رضایت کامل خود را از سیر درمان بر اساس مصاحبه با روابط عمومی اعلام نموده‌اند.

متأسفانه در روز ترخیص که روز تعطیل نیز بوده است علی‌رغم تذکرات قبل اقدامی جهت پرداخت مالی از جانب خانواده بیمار صورت نگرفت و در روز ترخیص با صورت‌حساب حدودی ۱۷۰ میلیون ریال بر اساس تعرفه‌های دولتی غیردانشگاهی بدون داشتن ودیعه اولیه بیمار اقدام به ارائه چک (یک‌صد میلیون ریالی شخص و ذکر بدون تاریخ) تقاضای ترخیص کامل نموده‌اند که سیستم مالی هیچ مرکز درمانی نمی‌تواند با شرایط فوق نسبت به ترخیص بیمار اقدام نماید که بنا به احترام به شأن هنری مقرر گردید با اخذ مدرک معتبر یا چک فردی علی‌رغم روند قانونی با ایشان مساعدت و ادامه روند قانونی ترخیص به روز بعد (غیرتعطیل) موکول گردد و با نامبرده در این زمینه مساعدت کامل انجام شد.

علی‌رغم همکاری کامل، ایشان با تهدید رسانه‌ای کردن موضوع و پرخاشگری بیمارستان را ترک نمودند.

در متن مصاحبه ایشان ذکر گردیده که اگر کس دیگری به‌ جای من بود و شناخته شده نبود حتماً فوت می‌کرد که روند توضیح فوق موید درمان اورژانسی بدون در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی نامبرده صورت گرفته و در جایی نیز ذکر نموده‌اند که گواهینامه ایشان گرو گرفته شد. مطابق قوانین جاری و عرف کشور گواهینامه در هیچ مرکزی نمی‌تواند به‌عنوان وثیقه جایگزین هزینه ۱۷۰ میلیون ریالی باشد که مبین عدم تمایل نامبرده جهت همکاری به‌عنوان تسویه حساب مالی با بیمارستان و سوء استفاده از موقعیت اجتماعی در بین رسانه‌ها است.

در انتها روند فوق با اصول اخلاقی و حرفه‌ای جامعه هنری منافات داشته و در جهت سوء استفاده از موقعیت اجتماعی و رسانه‌ای بسیار تأسف‌برانگیز و جای تأمل دارد.

درباره ی ali

مطالب مرتبط

۱۰ پیشنهاد برای خانم‌های ورزشکار

سلامت نیوز: از امروز تنبلی را کناربگذارید و سلیقه ورزشی خود را بیابید. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، این روزها خانم های بسیاری هستند که به علت سبک زندگی و کمبود وقت هیچگاه فعالیت بدنی نداشته و حتی پایشان هم به مکان های ورزشی باز نشده است اما بنا به دلایلی بعد از گذشت سال ها حالا تصمیم به ورزش کردن گرفته اند. در ادامه می خواهیم ۱۰ پیشنهاد اساسی برای تازه کارهایی که به فعالیت بدنی روی آورده اند داشته باشیم. قدم اول را بردار اولین کاری که باید انجام بدهید این است که تصمیم بگیرید به صورت منظم ورزش کنید. اگر از ما بپرسید تصمیم گرفتن مهم ترین بخش از داشتن فعالیت بدنی است حتما برای خودتان ساعات مشخصی را در نظر بگیرید و به انجام فعالیت بپردازید. این نکته را فراموش نکنید تصمیم به ورزش کردن فقط با داشتن برنامه منظم عملی می شود. از غار تنبلی ات بیرون بیا همه خانم ها با سلیقه ها ی گوناگون به دنیا آمده اند پس اصلا عجیب نیست اگر شما از باشگاه رفتن خوشتان نیاید. ممکن است شما در شنا یا سنگ نوردی یا حتی در ورزش های رزمی عالی باشید. با هدف های کوچک شروع کن بهترین راه برای رسیدن به هدف های بزرگ این است که آن را تبدیل به چندین هدف کوچک کنید. اگر دوست دارید قهرمان شوید بهتر است ابتدا به این فکر کنید که وزن و ماهیچه های خود را به اندازه ایده آل برسانید. هدف های کوچک، مسیر رسیدن به هدف نهایی را برایتان لذت بخش تر خواهند کرد. حرکات ترکیبی انجام بده حتما برایتان پیش آمده است که انجام یک سری کار تکراری در منزل شما را کسل و خسته کند. در ورزش کردن هم این قانون وجود دارد و شما نباید بگذارید این اتفاق برایتان بیفتد. کافی است در حرکات روزانه خودتان تنوع به خرج دهید و همیشه حرکات تکراری انجام ندهید. شما می توانید از ترکیب حرکات چندین نوع ورزش نیز کمک بگیرید . با پزشک تان مشورت کنید اگر یک خانم بالای ۵۵ ساله هستید و تاکنون به صورت جدی ورزش خاصی نکرده اید حتما قبل از انجام هرگونه حرکت ورزشی باید با پزشک تان مشورت کنید. برای همه تازه کارها نیز توصیه می شود جلسه های اول به صورت سه جلسه ۱۵ دقیقه ای در هفته باشد و سپس آرام آرام به سه جلسه یک ساعتی افزایش یابد. منبع سوخت تان را کامل کنید با انجام فعالیت ورزشی کالری بیشتری خواهید سوزاند و متابولیسم بدنتان افزایش خواهد یافت پس بدن شما باید به عنوان منبع سوخت مواد غذایی کافی را داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که وعده های غذایی خود را به صورت سه وعده اصلی و دو میان وعده کامل مصرف کنید. آب بخورید با انجام فعالیت ورزشی عضلات همه زنان رشد می کند و این عضلات برای رشد احتیاج به آب بیشتری خواهد داشت. به مدت دو ساعت قبل از ورزش باید ۳-۲ لیوان آب بنوشید و هنگام تمرین نیز بین هر ۲۰-۱۰ دقیقه باید یک لیوان آب مصرف کنید در غیر این صورت عضلات تان نابود خواهد شد. حرکات قدرتی را فراموش نکنید اشتباه نکنید حرکات قدرتی مخصوص آقایان نیست. همه عضلات برای قوی شدن نیاز به انجام حرکات قدرتی دارد در حرکات قدرتی می توانید از کتل بل ها و هالتر ها استفاده کنید یا تمرین هایی مثل شنای سوئدی را انجام بدهید. لباس ورزشی راحت بپوشید باشگاه ورزشی سالن مد نیست و اصلا مهم نیست ظاهرتان چگونه باشد هنگام انجام فعالیت ورزشی شما باید کفش و لباس مناسب و راحت داشته باشید و تا حد ممکن آرایش نکنید. بهترین حالت پوشش هنگام ورزش، پوشیدن لباس های لایه لایه است تا بتوانید بعد از گرم کردن لباس هایتان را کم کنید و شکل مناسب حرکات را یاد بگیرید. یکی از مهم ترین نکات در ورزش کردن این است که حرکت را درست انجام بدهید. از راهنمایی مربیان کمک بگیرید ورزش کردن به صورت اشتباه نه تنها به سلامتی شما کمک نمی کند بلکه ممکن است باعث آسیب زدن به مفاصل شما هم بشود پس به خانم های مبتدی توصیه می شود یا در کلاس های گروهی شرکت کنند یا در ابتدای کار از مربی ها در باشگاه کمک بگیرند.