خانه / سلامت / کاهش دما در سواحل شمالی ایران

کاهش دما در سواحل شمالی ایران

سلامت نیوز: کارشناس هواشناسی از کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق شمالی کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، واحد مرکزی خبر نوشت:مرتضی ضرابی افزود: از امروز با شمالی شدن سوی جریانات هوا در استان های ساحلی خزر از گرمای هوا در این مناطق کاسته می شود.

وی گفت: روز گذشته گرگان با دمای ۴۲ درجه در رده چهارم گرمترین نقاط کشور قرار گرفت که قطعاً با توجه به شرجی بودن این مناطق، شدت گرما بیش از این بوده است.

کارشناس هواشناسی عوان نکرد: انتظار داریم از امروز قدری از میزان دمای هوا در استان های ساحلی خزر کاسته شود و شرایط برای بارش های خفیف و پراکنده در غرب استان های ساحلی خزر از جمله گیلان و مازندران فراهم است.

ضرابی ادامه داد: فردا عصر هم موج دیگری از این مناطق عبور می کند که همراه با بارش های خفیف و پراکنده خواهد بود.

وی گفت: پدیده غالب در نیمه شرقی کشور وزش باد است که در مناطق زابل تا دو الی سه روز آینده ادامه خواهد داشت.

ضرابی افزود: بخش های شرقی دریای عمان مواج و متلاطم پیش بینی می شود و با توجه به نفوذ رطوبت به جنوب سیستان و بلوچستان، برای این منطقه بارندگی خفیف خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی درباره دمای هوای تهران گفت: امروز پیش بینی می شود که دمای هوای تهران به ۳۹ درجه در گرمترین زمان برسد.

در مازندران هم دما کاهش پیدا کرده است، به گزارش ایرنا مازنی ها پس از تحمل ۳ روز گرمای بی سابقه درنیمه تیرماه، به طورموقت با این گرما خداحافظی کردند تا حداقل پنج روز آینده روزهای خنک بهاری را در تیرماه تجربه کنند.

دمای هوا در این استان روز جاری در مقایسه با مدت مشابه روز قبل به طور میانگین ۸ درجه خنک تر شد و این خنکی هوا تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت: سامانه جوی که باعث گرمای شدید در این استان شده بود از شب گذشته به طور موقت خارج شد.

سید ابراهیم تاکامی افزود : با ورود سامانه جدید دمای هوا در مناطق حاشیه سواحل خزر در روز جاری (۱۵ تیرماه) در مقایسه با ( ۱۴ تیرماه) بین ۴ تا ۸ درجه و در ارتفاعات بین ۱۰ تا ۱۲ درجه خنک تر شد.

درباره ی ali

مطالب مرتبط

۱۰ پیشنهاد برای خانم‌های ورزشکار

سلامت نیوز: از امروز تنبلی را کناربگذارید و سلیقه ورزشی خود را بیابید. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، این روزها خانم های بسیاری هستند که به علت سبک زندگی و کمبود وقت هیچگاه فعالیت بدنی نداشته و حتی پایشان هم به مکان های ورزشی باز نشده است اما بنا به دلایلی بعد از گذشت سال ها حالا تصمیم به ورزش کردن گرفته اند. در ادامه می خواهیم ۱۰ پیشنهاد اساسی برای تازه کارهایی که به فعالیت بدنی روی آورده اند داشته باشیم. قدم اول را بردار اولین کاری که باید انجام بدهید این است که تصمیم بگیرید به صورت منظم ورزش کنید. اگر از ما بپرسید تصمیم گرفتن مهم ترین بخش از داشتن فعالیت بدنی است حتما برای خودتان ساعات مشخصی را در نظر بگیرید و به انجام فعالیت بپردازید. این نکته را فراموش نکنید تصمیم به ورزش کردن فقط با داشتن برنامه منظم عملی می شود. از غار تنبلی ات بیرون بیا همه خانم ها با سلیقه ها ی گوناگون به دنیا آمده اند پس اصلا عجیب نیست اگر شما از باشگاه رفتن خوشتان نیاید. ممکن است شما در شنا یا سنگ نوردی یا حتی در ورزش های رزمی عالی باشید. با هدف های کوچک شروع کن بهترین راه برای رسیدن به هدف های بزرگ این است که آن را تبدیل به چندین هدف کوچک کنید. اگر دوست دارید قهرمان شوید بهتر است ابتدا به این فکر کنید که وزن و ماهیچه های خود را به اندازه ایده آل برسانید. هدف های کوچک، مسیر رسیدن به هدف نهایی را برایتان لذت بخش تر خواهند کرد. حرکات ترکیبی انجام بده حتما برایتان پیش آمده است که انجام یک سری کار تکراری در منزل شما را کسل و خسته کند. در ورزش کردن هم این قانون وجود دارد و شما نباید بگذارید این اتفاق برایتان بیفتد. کافی است در حرکات روزانه خودتان تنوع به خرج دهید و همیشه حرکات تکراری انجام ندهید. شما می توانید از ترکیب حرکات چندین نوع ورزش نیز کمک بگیرید . با پزشک تان مشورت کنید اگر یک خانم بالای ۵۵ ساله هستید و تاکنون به صورت جدی ورزش خاصی نکرده اید حتما قبل از انجام هرگونه حرکت ورزشی باید با پزشک تان مشورت کنید. برای همه تازه کارها نیز توصیه می شود جلسه های اول به صورت سه جلسه ۱۵ دقیقه ای در هفته باشد و سپس آرام آرام به سه جلسه یک ساعتی افزایش یابد. منبع سوخت تان را کامل کنید با انجام فعالیت ورزشی کالری بیشتری خواهید سوزاند و متابولیسم بدنتان افزایش خواهد یافت پس بدن شما باید به عنوان منبع سوخت مواد غذایی کافی را داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که وعده های غذایی خود را به صورت سه وعده اصلی و دو میان وعده کامل مصرف کنید. آب بخورید با انجام فعالیت ورزشی عضلات همه زنان رشد می کند و این عضلات برای رشد احتیاج به آب بیشتری خواهد داشت. به مدت دو ساعت قبل از ورزش باید ۳-۲ لیوان آب بنوشید و هنگام تمرین نیز بین هر ۲۰-۱۰ دقیقه باید یک لیوان آب مصرف کنید در غیر این صورت عضلات تان نابود خواهد شد. حرکات قدرتی را فراموش نکنید اشتباه نکنید حرکات قدرتی مخصوص آقایان نیست. همه عضلات برای قوی شدن نیاز به انجام حرکات قدرتی دارد در حرکات قدرتی می توانید از کتل بل ها و هالتر ها استفاده کنید یا تمرین هایی مثل شنای سوئدی را انجام بدهید. لباس ورزشی راحت بپوشید باشگاه ورزشی سالن مد نیست و اصلا مهم نیست ظاهرتان چگونه باشد هنگام انجام فعالیت ورزشی شما باید کفش و لباس مناسب و راحت داشته باشید و تا حد ممکن آرایش نکنید. بهترین حالت پوشش هنگام ورزش، پوشیدن لباس های لایه لایه است تا بتوانید بعد از گرم کردن لباس هایتان را کم کنید و شکل مناسب حرکات را یاد بگیرید. یکی از مهم ترین نکات در ورزش کردن این است که حرکت را درست انجام بدهید. از راهنمایی مربیان کمک بگیرید ورزش کردن به صورت اشتباه نه تنها به سلامتی شما کمک نمی کند بلکه ممکن است باعث آسیب زدن به مفاصل شما هم بشود پس به خانم های مبتدی توصیه می شود یا در کلاس های گروهی شرکت کنند یا در ابتدای کار از مربی ها در باشگاه کمک بگیرند.