خانه / سلامت / کمترین مالیات سیگار جهان در ایران

کمترین مالیات سیگار جهان در ایران

سلامت نیوز: رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارایه لایحه مالیات بر ارزش افزوده سیگار از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: پیگیر تصویب این لایحه هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، خسرو صادق‌نیت با اعلام این خبر در هفته ملی بدون دخانیات، اظهار داشت: ایران یکی از کشورهایی است که کمترین میزان مالیات را از مواد دخانی در منطقه خاورمیانه و جهان دریافت می‌کند.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تصویب این لایحه بتوانیم گام مهمی در جهت رسیدن به استانداردهای سازمان بهداشت جهانی در زمینه کاهش میزان مصرف دخانیات در کشور برداریم.

درباره ی ali

مطالب مرتبط

۱۰ پیشنهاد برای خانم‌های ورزشکار

سلامت نیوز: از امروز تنبلی را کناربگذارید و سلیقه ورزشی خود را بیابید. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، این روزها خانم های بسیاری هستند که به علت سبک زندگی و کمبود وقت هیچگاه فعالیت بدنی نداشته و حتی پایشان هم به مکان های ورزشی باز نشده است اما بنا به دلایلی بعد از گذشت سال ها حالا تصمیم به ورزش کردن گرفته اند. در ادامه می خواهیم ۱۰ پیشنهاد اساسی برای تازه کارهایی که به فعالیت بدنی روی آورده اند داشته باشیم. قدم اول را بردار اولین کاری که باید انجام بدهید این است که تصمیم بگیرید به صورت منظم ورزش کنید. اگر از ما بپرسید تصمیم گرفتن مهم ترین بخش از داشتن فعالیت بدنی است حتما برای خودتان ساعات مشخصی را در نظر بگیرید و به انجام فعالیت بپردازید. این نکته را فراموش نکنید تصمیم به ورزش کردن فقط با داشتن برنامه منظم عملی می شود. از غار تنبلی ات بیرون بیا همه خانم ها با سلیقه ها ی گوناگون به دنیا آمده اند پس اصلا عجیب نیست اگر شما از باشگاه رفتن خوشتان نیاید. ممکن است شما در شنا یا سنگ نوردی یا حتی در ورزش های رزمی عالی باشید. با هدف های کوچک شروع کن بهترین راه برای رسیدن به هدف های بزرگ این است که آن را تبدیل به چندین هدف کوچک کنید. اگر دوست دارید قهرمان شوید بهتر است ابتدا به این فکر کنید که وزن و ماهیچه های خود را به اندازه ایده آل برسانید. هدف های کوچک، مسیر رسیدن به هدف نهایی را برایتان لذت بخش تر خواهند کرد. حرکات ترکیبی انجام بده حتما برایتان پیش آمده است که انجام یک سری کار تکراری در منزل شما را کسل و خسته کند. در ورزش کردن هم این قانون وجود دارد و شما نباید بگذارید این اتفاق برایتان بیفتد. کافی است در حرکات روزانه خودتان تنوع به خرج دهید و همیشه حرکات تکراری انجام ندهید. شما می توانید از ترکیب حرکات چندین نوع ورزش نیز کمک بگیرید . با پزشک تان مشورت کنید اگر یک خانم بالای ۵۵ ساله هستید و تاکنون به صورت جدی ورزش خاصی نکرده اید حتما قبل از انجام هرگونه حرکت ورزشی باید با پزشک تان مشورت کنید. برای همه تازه کارها نیز توصیه می شود جلسه های اول به صورت سه جلسه ۱۵ دقیقه ای در هفته باشد و سپس آرام آرام به سه جلسه یک ساعتی افزایش یابد. منبع سوخت تان را کامل کنید با انجام فعالیت ورزشی کالری بیشتری خواهید سوزاند و متابولیسم بدنتان افزایش خواهد یافت پس بدن شما باید به عنوان منبع سوخت مواد غذایی کافی را داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که وعده های غذایی خود را به صورت سه وعده اصلی و دو میان وعده کامل مصرف کنید. آب بخورید با انجام فعالیت ورزشی عضلات همه زنان رشد می کند و این عضلات برای رشد احتیاج به آب بیشتری خواهد داشت. به مدت دو ساعت قبل از ورزش باید ۳-۲ لیوان آب بنوشید و هنگام تمرین نیز بین هر ۲۰-۱۰ دقیقه باید یک لیوان آب مصرف کنید در غیر این صورت عضلات تان نابود خواهد شد. حرکات قدرتی را فراموش نکنید اشتباه نکنید حرکات قدرتی مخصوص آقایان نیست. همه عضلات برای قوی شدن نیاز به انجام حرکات قدرتی دارد در حرکات قدرتی می توانید از کتل بل ها و هالتر ها استفاده کنید یا تمرین هایی مثل شنای سوئدی را انجام بدهید. لباس ورزشی راحت بپوشید باشگاه ورزشی سالن مد نیست و اصلا مهم نیست ظاهرتان چگونه باشد هنگام انجام فعالیت ورزشی شما باید کفش و لباس مناسب و راحت داشته باشید و تا حد ممکن آرایش نکنید. بهترین حالت پوشش هنگام ورزش، پوشیدن لباس های لایه لایه است تا بتوانید بعد از گرم کردن لباس هایتان را کم کنید و شکل مناسب حرکات را یاد بگیرید. یکی از مهم ترین نکات در ورزش کردن این است که حرکت را درست انجام بدهید. از راهنمایی مربیان کمک بگیرید ورزش کردن به صورت اشتباه نه تنها به سلامتی شما کمک نمی کند بلکه ممکن است باعث آسیب زدن به مفاصل شما هم بشود پس به خانم های مبتدی توصیه می شود یا در کلاس های گروهی شرکت کنند یا در ابتدای کار از مربی ها در باشگاه کمک بگیرند.