خانه / سلامت / گرما خوزستان را نیمه تعطیل کرد

گرما خوزستان را نیمه تعطیل کرد

سلامت نیوز: در پی افزایش دما و بروز مشکل در شبکه برق، ستاد بحران خوزستان ساعت کاری در تمام شهرستان های این استان را تا پایان هفته جاری تا ساعت ۱۲ اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا در پی افزایش دمای هوا به بیش از ۴۹ درجه سانتیگراد برای رفاه حال شهروندان و صرفه جویی در مصرف انرژی با پیشنهاد ستاد بحران استان و موافقت استاندار خوزستان ساعت اداری در همه شهرستان های استان برای همه بانک ها، ادارات و دستگاه های اجرایی (به جز مراکز عملیاتی، خدماتی ،امدادی ، بهداشتی و درمانی بیمارستان ها و مراکز آتش نشانی) از روز یکشنبه ۲۸ خرداد تا چهارشنبه ۳۱ خرداد ساعت ۱۲ خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان،پیش از این ستاد بحران در اطلاعیه های جداگانه کاهش ساعت کار اداری را در شهرستان های امیدیه، هندیجان، اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در روز یکشنبه تا ساعا ۱۳ اعلام کرده بود.
مدیرروابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق اهواز اعلام کرده است: افزایش بار شبکه در اثر رعایت نکردن الگوی مصرف برق شنبه شب باعث خاموشی بیش از ۱۶ نقطه کلانشهر اهواز شده و هنوز برخی مناطق اهواز دچار بی برقی هستند.
ساعت کار اداری در خوزستان در حالت عادی از ۷:۳۰ تا ۱۵:۴۵ بوده که از ۱۳ خرداد تا ۳۱ شهریور به منظور صرفه جویی در انرژی به ۷:۳۰ تا ۱۴:۴۵ تغییر یافته بود.
بر اساس مصوبه ستاد بحران خوزستان در ۲۲ خرداد زمان کار ادارات و دستگاه های اجرایی خوزستان در روزهایی که دمای هوای استان به بالای ۴۹ درجه می رسد، ساعت ۱۳ پایان می یابد.
گفتنی است شامگاه شنبه پست ۲۰۰ مگاوات برق سپیدار اهواز به دلیل مصرف بالای برق دچار آتش سوزی شد که به گفته مسئولان آتش نشانی پس از پنج ساعت مهار شد.
بر اساس اعلام شرکت توزیع برق اهواز این آتش سوزی باعث شد که بیش از ۱۶ منطقه شهر اهواز و نیز بخش هایی از شهرستان های کارون و باوی دچار قطعی برق شود که تا لحظه مخابره خبر هنوز برق برخی از این مناطق وصل نشده است.

درباره ی ali

مطالب مرتبط

۱۰ پیشنهاد برای خانم‌های ورزشکار

سلامت نیوز: از امروز تنبلی را کناربگذارید و سلیقه ورزشی خود را بیابید. به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، این روزها خانم های بسیاری هستند که به علت سبک زندگی و کمبود وقت هیچگاه فعالیت بدنی نداشته و حتی پایشان هم به مکان های ورزشی باز نشده است اما بنا به دلایلی بعد از گذشت سال ها حالا تصمیم به ورزش کردن گرفته اند. در ادامه می خواهیم ۱۰ پیشنهاد اساسی برای تازه کارهایی که به فعالیت بدنی روی آورده اند داشته باشیم. قدم اول را بردار اولین کاری که باید انجام بدهید این است که تصمیم بگیرید به صورت منظم ورزش کنید. اگر از ما بپرسید تصمیم گرفتن مهم ترین بخش از داشتن فعالیت بدنی است حتما برای خودتان ساعات مشخصی را در نظر بگیرید و به انجام فعالیت بپردازید. این نکته را فراموش نکنید تصمیم به ورزش کردن فقط با داشتن برنامه منظم عملی می شود. از غار تنبلی ات بیرون بیا همه خانم ها با سلیقه ها ی گوناگون به دنیا آمده اند پس اصلا عجیب نیست اگر شما از باشگاه رفتن خوشتان نیاید. ممکن است شما در شنا یا سنگ نوردی یا حتی در ورزش های رزمی عالی باشید. با هدف های کوچک شروع کن بهترین راه برای رسیدن به هدف های بزرگ این است که آن را تبدیل به چندین هدف کوچک کنید. اگر دوست دارید قهرمان شوید بهتر است ابتدا به این فکر کنید که وزن و ماهیچه های خود را به اندازه ایده آل برسانید. هدف های کوچک، مسیر رسیدن به هدف نهایی را برایتان لذت بخش تر خواهند کرد. حرکات ترکیبی انجام بده حتما برایتان پیش آمده است که انجام یک سری کار تکراری در منزل شما را کسل و خسته کند. در ورزش کردن هم این قانون وجود دارد و شما نباید بگذارید این اتفاق برایتان بیفتد. کافی است در حرکات روزانه خودتان تنوع به خرج دهید و همیشه حرکات تکراری انجام ندهید. شما می توانید از ترکیب حرکات چندین نوع ورزش نیز کمک بگیرید . با پزشک تان مشورت کنید اگر یک خانم بالای ۵۵ ساله هستید و تاکنون به صورت جدی ورزش خاصی نکرده اید حتما قبل از انجام هرگونه حرکت ورزشی باید با پزشک تان مشورت کنید. برای همه تازه کارها نیز توصیه می شود جلسه های اول به صورت سه جلسه ۱۵ دقیقه ای در هفته باشد و سپس آرام آرام به سه جلسه یک ساعتی افزایش یابد. منبع سوخت تان را کامل کنید با انجام فعالیت ورزشی کالری بیشتری خواهید سوزاند و متابولیسم بدنتان افزایش خواهد یافت پس بدن شما باید به عنوان منبع سوخت مواد غذایی کافی را داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که وعده های غذایی خود را به صورت سه وعده اصلی و دو میان وعده کامل مصرف کنید. آب بخورید با انجام فعالیت ورزشی عضلات همه زنان رشد می کند و این عضلات برای رشد احتیاج به آب بیشتری خواهد داشت. به مدت دو ساعت قبل از ورزش باید ۳-۲ لیوان آب بنوشید و هنگام تمرین نیز بین هر ۲۰-۱۰ دقیقه باید یک لیوان آب مصرف کنید در غیر این صورت عضلات تان نابود خواهد شد. حرکات قدرتی را فراموش نکنید اشتباه نکنید حرکات قدرتی مخصوص آقایان نیست. همه عضلات برای قوی شدن نیاز به انجام حرکات قدرتی دارد در حرکات قدرتی می توانید از کتل بل ها و هالتر ها استفاده کنید یا تمرین هایی مثل شنای سوئدی را انجام بدهید. لباس ورزشی راحت بپوشید باشگاه ورزشی سالن مد نیست و اصلا مهم نیست ظاهرتان چگونه باشد هنگام انجام فعالیت ورزشی شما باید کفش و لباس مناسب و راحت داشته باشید و تا حد ممکن آرایش نکنید. بهترین حالت پوشش هنگام ورزش، پوشیدن لباس های لایه لایه است تا بتوانید بعد از گرم کردن لباس هایتان را کم کنید و شکل مناسب حرکات را یاد بگیرید. یکی از مهم ترین نکات در ورزش کردن این است که حرکت را درست انجام بدهید. از راهنمایی مربیان کمک بگیرید ورزش کردن به صورت اشتباه نه تنها به سلامتی شما کمک نمی کند بلکه ممکن است باعث آسیب زدن به مفاصل شما هم بشود پس به خانم های مبتدی توصیه می شود یا در کلاس های گروهی شرکت کنند یا در ابتدای کار از مربی ها در باشگاه کمک بگیرند.