خانه / سلامت / ۱۰ پیشنهاد برای خانم‌های ورزشکار

۱۰ پیشنهاد برای خانم‌های ورزشکار

سلامت نیوز: از امروز تنبلی را کناربگذارید و سلیقه ورزشی خود را بیابید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان، این روزها خانم‌های بسیاری هستند که به علت سبک زندگی و کمبود وقت هیچگاه فعالیت بدنی نداشته و حتی پایشان هم به مکان‌های ورزشی باز نشده است اما بنا به دلایلی بعد از گذشت سال‌ها حالا تصمیم به ورزش کردن گرفته‌اند. در ادامه می‌خواهیم ۱۰ پیشنهاد اساسی برای تازه کارهایی که به فعالیت بدنی روی آورده‌اند داشته باشیم.

قدم اول را بردار
اولین کاری که باید انجام بدهید این است که تصمیم بگیرید به صورت منظم ورزش کنید. اگر از ما بپرسید تصمیم گرفتن مهم‌ترین بخش از داشتن فعالیت بدنی است حتما برای خودتان ساعات مشخصی را در نظر بگیرید و به انجام فعالیت بپردازید. این نکته را فراموش نکنید تصمیم به ورزش کردن فقط با داشتن برنامه منظم عملی می‌شود.

از غار تنبلی‌ات بیرون بیا
همه خانم‌ها با سلیقه‌ها ی گوناگون به دنیا آمده‌اند پس اصلا عجیب نیست اگر شما از باشگاه رفتن خوشتان نیاید. ممکن است شما در شنا یا سنگ‌نوردی یا حتی در ورزش‌های رزمی عالی باشید.

با هدف‌های کوچک شروع کن
بهترین راه برای رسیدن به هدف‌های بزرگ این است که آن را تبدیل به چندین هدف کوچک کنید. اگر دوست دارید قهرمان شوید بهتر است ابتدا به این فکر کنید که وزن و ماهیچه‌های خود را به اندازه ایده‌آل برسانید. هدف‌های کوچک، مسیر رسیدن به هدف نهایی را برایتان لذت بخش‌تر خواهند کرد.

حرکات ترکیبی انجام بده
حتما برایتان پیش آمده است که انجام یک سری کار تکراری در منزل شما را کسل و خسته کند. در ورزش کردن هم این قانون وجود دارد و شما نباید بگذارید این اتفاق برایتان بیفتد. کافی است در حرکات روزانه خودتان تنوع به خرج دهید و همیشه حرکات تکراری انجام ندهید. شما می‌توانید از ترکیب حرکات چندین نوع ورزش نیز کمک بگیرید .

با پزشک تان مشورت کنید
اگر یک خانم بالای ۵۵ ساله هستید و تاکنون به صورت جدی ورزش خاصی نکرده‌اید حتما قبل از انجام هرگونه حرکت ورزشی باید با پزشک تان مشورت کنید.
برای همه تازه کارها نیز توصیه می‌شود جلسه‌های اول به صورت سه جلسه ۱۵ دقیقه‌ای در هفته باشد و سپس آرام آرام به سه جلسه یک ساعتی افزایش یابد.

منبع سوخت تان را کامل کنید
با انجام فعالیت ورزشی کالری بیشتری خواهید سوزاند و متابولیسم بدنتان افزایش خواهد یافت پس بدن شما باید به عنوان منبع سوخت مواد غذایی کافی را داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که وعده‌های غذایی خود را به صورت سه وعده اصلی و دو میان وعده کامل مصرف کنید.

آب بخورید
با انجام فعالیت ورزشی عضلات همه زنان رشد می‌کند و این عضلات برای رشد احتیاج به آب بیشتری خواهد داشت. به مدت دو ساعت قبل از ورزش باید ۳-۲ لیوان آب بنوشید و هنگام تمرین نیز بین هر ۲۰-۱۰ دقیقه باید یک لیوان آب مصرف کنید در غیر این صورت عضلات تان نابود خواهد شد.

حرکات قدرتی را فراموش نکنید
اشتباه نکنید حرکات قدرتی مخصوص آقایان نیست. همه عضلات برای قوی شدن نیاز به انجام حرکات قدرتی دارد در حرکات قدرتی می‌توانید از کتل بل‌ها و هالتر ها استفاده کنید یا تمرین‌هایی مثل شنای سوئدی را انجام بدهید.

لباس ورزشی راحت بپوشید
باشگاه ورزشی سالن مد نیست و اصلا مهم نیست ظاهرتان چگونه باشد هنگام انجام فعالیت ورزشی شما باید کفش و لباس مناسب و راحت داشته باشید و تا حد ممکن آرایش نکنید.
بهترین حالت پوشش هنگام ورزش، پوشیدن لباس‌های لایه لایه است تا بتوانید بعد از گرم کردن لباس‌هایتان را کم کنید و شکل مناسب حرکات را یاد بگیرید. یکی از مهم‌ترین نکات در ورزش کردن این است که حرکت را درست انجام بدهید.

از راهنمایی مربیان کمک بگیرید
ورزش کردن به صورت اشتباه نه تنها به سلامتی شما کمک نمی‌کند بلکه ممکن است باعث آسیب زدن به مفاصل شما هم بشود پس به خانم‌های مبتدی توصیه می‌شود یا در کلاس‌های گروهی شرکت کنند یا در ابتدای کار از مربی‌ها در باشگاه کمک بگیرند.

درباره ی ali

مطالب مرتبط

۲۰ علتی که ممکن است ازدواج را برای شما کسل‌کننده کند!

سلامت نیوز: خیلی از کارهایی که انجام می دهیم یا انجام نمی دهیم، در زندگی مشترک باعث دوری ما و خسته کننده شدن رابطه می شود. این اتفاق در اغلب مواقع دلایل ساده ای دارد که با صرف انرژی بیشتر می توانیم به تدریج یک رابطه را احیا کنیم. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در آغاز ازدواج، شاید انقدر همه چیز جدید و هیجان انگیز است که نگهداشتن هیجان و شور یک رابطه، کار دشواری نباشد. در این زمان ناراحتی های کوچکی وجود دارد که اغلب به سادگی حل می شود. اما همیشه شنیده ایم که این وضعیت در تعداد کمی از ازدواج ها دوامی ندارد و شور رابطه کاهش پیدا می کند و خستگی بیشتری به جان رابطه دست می اندازد. البته این اتفاق هم به این معنا نیست که فاتحه یک رابطه خوانده شده باشد و با صرف وقت و انرژی بیشتر، می توان دوباره رابطه زنده و پرشور را تجربه کرد. در اینجا به ۲۰ عاملی که در بسیاری از ازدواج ها باعث دوری و کاهش اشتیاق طرفین می شود به اختصار می پردازیم: ۱. سوال پرسیدن از شریک زندگی خود را متوقف کرده ایم. ما فکر می کنیم بعد از ۵ سال زندگی مشترک تمام ابعاد شخصیتی همسرمان را می شناسیم اما این یک طرز تفکر اشتباه است. درباره مسائلی که ذهن شما را درگیر می کند سوال کنید و یک دیگر را بیشتر بشناسید. ۲. رابطه شما دستخوش تغییر شده است، اما انتظارات شما خیر. وقتی یک رابطه را آغاز می کنید انتظاراتی دارید که باید به تدریج تغییر کند و مطابق با شرایط یک رابطه شود. ۳. شما یک دیگر را غافلگیر نمی کنید. هدیه های کوچک و توجهی که به یکدیگر می کنیم، یک رابطه را رشد می دهد. هر یک از طرفین در یک رابطه باید فک کنند که گاهی کارهایی را انجام دهند که دیگری را به شوق آورد. ۴. زبان عاطفی یکدیگر را نمی شناسید. برخی افراد با صبحت کردن، برخی با گرفتن هدیه و برخی دیگر با محبت خوشحال می شوند و از این حیث باید زبان عاطفی شریک خود را بشناسیم. ۵. شما با غذا درست کردن، به یکدیگر پیوند نمی زنید. غذا یک شکننده یخ قوی است و در بسیاری از موارد در تهیه غذا افراد به یکدیگر نزدیک می شوند و لحظات مفرحی را می سازند. ۶. شما فانتزی های فیلم ها را بیش از حد باور کرده اید. زندگی واقعی مانند زوج های فیلم های کمدی پیش نمی رود و اگر انتظارات غلطی داشته باشیم، احتمالاً از ازدواجمان ناامید می شویم. ۷. شما به روزمرگی افتاده اید. یک ریتم در هفته و اتفاقات تکراری شما را خسته می کند و بهتر است برای تغییر در حال خود، برای کارهای هیجان انگیز در طول هفته برنامه بریزید. ۸. شما برای رابطه خود هدف تعیین نکرده اید. حرکت به سمت یک هدف مشترک، خوشحالی و آرامش را به ارمغان می آورد. حتی اگر به چیزی دست پیدا نکنیم، همین حرکت مشترک بسیار لذت بخش است. ۹. آنقدر که لازم است زندگی خود را با شریک زندگیتان به اشتراک نمی گذارید. یا حوصله ندارید و یا فکر می کنید برای او مهم نیست. به هر علتی که باشد این یخ را بشکنید و از زندگی روزمره خود بگویید و از او بشنوید. ۱۰. زیاد از حد کنار هم بوده اید. وقتی زیادی از حد کنار هم باشیم و حرف های یکدیگر را بدانیم خسته می شویم، گاهی اوقات زمانی را برای خودتان صرف کنید. ۱۱. شما فکر می کنید همیشه همه چیز باید تازه باشد. بیش از حد به یک رابطه انتظار وارد نکنید. اینکه با زمان همه چیز مانند روز اول نباشد اتفاقی کاملا طبیعی است. ۱۲. کارهای شریک زندگیتان برای شما عادی شده است و از او قدردانی نمی کنید. شما کارهای او را مسلم می دانید و او از این اتفاق به طور قطع خسته می شود. ۱۳. روابط زناشویی خود را با محبت و توجه بیشتر دنبال کنید. ۱۴. شما بیش از حد درگیر تکنولوژی هستید. زمانی که برای تکنولوژی می گذاریم را مدیریت کنیم تا فرصت خودمان را صرفاً به گشت وگذار در تکنولوژی نگذرانیم و روابط خود را هم مدیریت کنیم. ۱۵. شما فقط زمان خود را به عنوان خانواده ( با فرزندان و ...) می گذرانید و از گذران زمان به عنوان یک زوج غافل شده اید. ۱۶. شما سندروم لانه خالی دارید. افراد بعد از اینکه فرزندانشان بزرگ شدند و به سوی خودشان رفتند، بعد از سال ها دوباره با هم تنها می شوند و احساس می کنند هیچ حرفی با یکدیگر ندارند. به جای اینکه از این شرایط احساس بدی داشته باشید از آن برای بازسازی روابط خودتان استفاده کنید و روابط، سفرها و رفت وآمدهای دو نفره را بیشتر کنید. ۱۷. شما محافل اجتماعی که در آن بوده اید را حذف کرده اید. گروه های دوستی خود را حفظ نکردید و احساس تنهایی و کمبود روابط گذشته خود را دارید. برای برقراری مجدد روابط خود تلاش کنید. ۱۸. حرفه شما ازدواج شما را تحت تأثیر قرار داده است. بدیهی است که حرف ما اهمیت دارد اما نباید در ازدواج ما نقش اول را داشته باشد. چندین روز در هفته کار خود را به منزل نبرید و تا ساعاتی وقت خود را برای خانواده کنید. ۱۹. شما برای رابطه خود، انرژی نمی گذارید. هرچه از شروع یک رابطه زمان بگذرد، نیاز بیشتری به مراقبت وجود دارد. برای رابطه خود وقت و انرژی بگذارید. ۲۰. شما فاقد ارتباط با خود هستید. اگر ارتباط ما با خودمان مثبت نباشد، بعید است در ارتباط با شریک زندگی خود ارتباط مثبتی داشته باشیم. منبع BestLife