خانه / سلامت / عوامل اصلی کمردرد

عوامل اصلی کمردرد

مجله سلامت سبز: اگر کمرتان درد می کند، باید به دنبال دلیل آن باشید و فرقی نمی کند کجای کمرتان باشد. کمردرد به دلیل عوامل متعددی بروز می کند. در این مطلب به عاداتی که احتمال بروز کمردرد را بالا می برند اشاره می کنیم.

اولین عامل کمردرد: انداختن کیف روی یک شانه

برخی افراد همیشه کیف خود را روی شانه ی راست و برخی دیگر روی شانه ی چپ شان می اندازند. در واقع حمل کیف روی شانه به عادت هر فرد بستگی دارد. با این حال این عادت امکان بروز کمردرد را افزایش می دهد، بخصوص اگر کیف تان سنگین باشد.
برای پیشگیری از این مشکل بهتر است تعادل بدن را حفظ کرده و هر از گاهی جای کیف را روی شانه تان عوض کنید

 

دومین عامل کمردرد: پوشیدن کفش پاشنه بلند

اگر کمردرد دارید وقت آن رسیده است که کفش های پاشنه بلندتان را درآورید. البته منظورمان این نیست که سراغ کفش های خیلی تخت بروید. پاشنه کفش باید بین دو تا سه سانتی متر باشد و به خوبی از پاها محافظت کند.
در حین خرید کفش حواستان باشد که دارید پوشاکی برای قلب دوم تان خریداری می کنید. بنابراین کیفیت و راحتی کفش را فدای قیمت آن نکنید. از کفش های طبی با زیره و کفه های باکیفیت استفاده کنید

انداختن کیف روی یک شانه امکان بروز کمردرد را افزایش می دهد

سومین عامل کمردرد: خوابیدن روی تشک های غیراستاندارد و خراب

تشک های غیراستاندارد و کهنه و خراب سطح ناصافی دارند. عدم راحتی روی این تشک ها به کمر آسیب می زند. یک تشک خوب باید سطح صافی داشته باشد و به خوبی از بدن و بخصوص کمرتان محافظت کند. تشک تخت استاندارد باید فنرهای قوی داشته باشد و از الیاف باکیفیت و ضدحساسیت تهیه شده باشد. نرمی و سفتی آن باید متناسب باشد، به طوری که پستی و بلند بدن را پر کند. تشک خوب نباید زیاد نرم یا زیاد سفت باشد.

توجه داشته باشید که حالت خوابیدن شما نیز در بروز کمردرد بی تاثیر نیست. اگر روی شکم می خوابید یا عادت دارید که بازوهایتان را زیر بالش بگذارید، بیشتر دچار کمردرد خواهید شد. حواستان باشد که بالشت تان زیاد بلند یا کوتاه نباشد و گردن تان در راستای کمرتان قرار بگیرد.
اولین کاری که هر فرد مبتلا به کمردرد، برای مقابله با درد انجام می دهد، انقباض عضلات و ثابت نگه داشتن کمر است. اما برای تسکین کمردرد این عادت نادرست است، چون در این صورت فشار بیشتری به کمر وارد می شود. برای مقابله با کمردرد می توانید روی یک سطح مسطح مانند تشت یوگا دراز بکشید. گردن تان را روی یک بالش مناسب (نه چندان بلند) قرار دهید. عضلاتتان را شل و سفت کنید. بهتر است به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در این حالت دراز بکشید و عضلات را به آرامی ورزش بدهید. انجام روزانه ی این حرکات باعث تسکین کمردردتان می شود.

عوامل کمردرد

درباره ی دبیر

مطالب مرتبط

تهدید مسافران مترو با اسلحه پلاستیکی

سلامت نیوز: فردی که برای نشستن روی صندلی مترو، مسافران را با اسلحه پلاستیکی تهدید کرده بود، در ایستگاه چهارراه ولیعصر دستگیر شد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،روز گذشته مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه مترو چهارراه ولیعصر از وقوع درگیری میان دو مسافر مترو باخبر شده و با حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند. در بررسی های اولیه مشخص شد درگیری میان دو مسافر از داخل قطار آغاز شده و پس از پیاده شدن از آن نیز ادامه داشته است. همچنین در تحقیقات بعدی مأموران نیز مشخص شد که یکی از طرفین درگیری با اسلحه پلاستیکی و غصب عناوین، قصد ترساندن شهروندان را داشته و خود را مأمور معرفی کرده بود و درگیری نیز به همین دلیل آغاز شده است که در همین راستا دو طرف درگیری به پلیس مترو منتقل شده و در آنجا مشخص شد که دعوا بر سر نشستن روی صندلی آغاز شده و هنگامی که متهم جایی برای نشستن پیدا نکرده با نشان دادن اسلحه اش به مسافران نشسته بر روی صندلی خود را مأمور معرفی کرده و درخواست نشستن روی صندلی را کرده است که با توجه به پلاستیکی بودن اسلحه شهروندان با این فرد درگیر شده اند. در ادامه بررسی های انجام شده با توجه به رفتار غیرعادی متهم این احتمال مطرح شد که وی دچار اختلالات روانی باشد که در همین راستا مقرر شد بررسی های بیشتر روی این فرد انجام شود. مرکز اطلاع رسانی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با تأیید این خبر اعلام کرد: گزارش اولیه در این خصوص تنظیم شده و متهم برای سیر مراحل قانونی و نیز بررسی شرایط روحی و روانی به کلانتری ۱۲۹ جامی تحویل داده شد تا با دستور قضائی دستوران بعدی در موردش انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید